יעקב נמרודי: קרישק דרש טובות הנאה תוך השמעת איומים מרומזים

כך עולה מתגובתו לבקשה של קרישק למתן צו מניעה לפרסום הספר "מסע חיי" של נמרודי

יעקב נמרודי טוען, כי החל מאפריל השנה שולח הסופר אריה קרישק מכתבים שונים אליו ולבנו עופר, בדרישה לקבל טובות הנאה שונות, בדמות משרות בכירות בהכשרת הישוב ובמעריב. וזאת, תוך השמעת איומים מרומזים באשר למעשים שייעשו על ידו, אם יעקב נמרודי לא יענה לדרישותיו - ובלשונו כי "אז תתרחש הסופה".

לדברי נמרודי, בגין מכתבים אלה הוגשה על ידו ועל ידי בנו עופר נמרודי תלונה למשטרה.

כך עולה מתגובתם של יעקב נמרודי וספריית מעריב, שהוגשה היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב, לבקשתו של קרישק למתן צו מניעה זמני. קרישק הגיש את הבקשה על יסוד הטענה, כי לא ניתן לו קרדיט בספר "מסע חיי", האוטוביוגרפיה של יעקב נמרודי, למרות, שלטענתו, שימש כמחבר וכעורך של הספר בצוותא עם אחרים.

נמרודי טוען עוד, כי קרישק בחר להגיש נגדו תביעה משוללת יסוד, להורות על הפסקת מכירתו ושיווקו של הספר "מסע חיי", שנכתב על ידי יעקב נמרודי.

וזאת, כחלק בלתי נפרד מאותה מסכת של איומים ותוך ניסיון לגדוע במחי יד את פרי העמל שהשקיע נמרודי במשך כ-6 שנים ביצירת האוטוביוגרפיה, המלקטת את פועלו לאורך שנות חייו וכל זאת שעה שאין לקרישק כל זכות ביצירה זו.

יעקב נמרודי וספריית מעריב מבקשים לדחות את בקשתו של קרישק, שהוגשה לדבריהם שלא בתום לב. לדבריהם, מעורבותו של קרישק התמצתה בנטילת חלק מזערי ושולי בהכנת חומרי גלם לספר האוטוביוגרפי ואין בכך כדי להקנות לו זכות יוצרים בספר זה.

קרישק, טוען נמרודי, לא כתב פרקים באוטוביוגרפיה ולא ערך אותה, אלא נמרודי הוא זה שכתב, בסיועם של אנשים אחדים, מרביתם עובדי מערכת עיתון מעריב, אשר קרישק אינו נמנה עליהם.

מתגובתם של נמרודי וספריית מעריב עולה, כי קרישק הציע לנמרודי לכתוב עבורו את הספר "אב ובנו", על אודות מערכת יחסיו של יעקב נמרודי עם בנו עופר. לרבות מערכת היחסים ביניהם בתקופת האישומים הפליליים שהוגשו כלפי הבן.

בין הצדדים הוחלפה טיוטת חוזה בנוגע לספר זה, שהיה אמור להיכתב כולו על ידי קרישק ושמו אמור להתנוסס על הספר כמחברו. כן סוכם בין הצדדים, כי קרישק יקבל 50 אלף דולר בגין כתיבת ועריכת הספר.

במקביל לשקידתו של קרישק על כתיבת הספר "אב ובנו", החל קרישק באופן עצמאי וביוזמתו לכתוב ספר ביוגרפיה על רפי פרידן, שהיה עד מדינה במשפטו של עופר נמרודי.

לדברי יעקב נמרודי, קרישק, בבקשתו לביהמ"ש, עשה שימוש בפרוטוקולים מהתיק הפלילי שהוגש נגד יעקב נמרודי וקרישק, בעבירות של שיבוש הליכי משפט והטרדת עדים, בנוגע לתביעה במשפטו של עופר נמרודי. לדבריו, הפרוטוקולים עסקו בספר "אב ובנו" וקרישק ניסה לייחס את האמור בהם לספר מסע חיי.

(ת.א. 1941/03).