"מגד 4": פוטנציאל ל-100 מיליון חביות נפט

"אבל לא ברור אם ההפקה תהיה מסחרית" * המאגר יספק לכל היותר הצריכה של ישראל לשנה וחצי

שותפות חיפושי הנפט גבעות עולם פירסמה היום (ה') פעם נוספת הודעה משמעותית לגבי התפתחות קידוח הנפט "מגד 4", הסמוך לכפרסבא.

על פי ההודעה, פוענחו הבדיקות החשמליות במאגר, ונמצא כי הוא כולל בערך 2 מיליון חביות נפט "טרום הפקה" לכל קמ"ר. המאגר כולל מבנה נפט סגור בשטח של מעל 50 קמ"ר, כך שהפוטנציאל הוא 100 מיליון חביות נפט.

אולם גבעות עולם מציינת, כי עדיין לא ברור האם ניתן להפיק נפט באופן מסחרי, ומה כמות הנפט שניתן להפיק ממאגר זה. שאלות אלו נבחנות עדיין על ידי יועצי גבעות עולם בלונדון.

השותפות מציינת, כי הנתונים הם על בסיס מחקר גיאולוגי ועל בסיס פיענוח הלוגים (בדיקות חשמליות). בגבעות עולם מציינים, כי מדובר בפיענוח מיבני ראשוני.

גבעות עולם פירסמה הודעות רבות בחודשים האחרונים, מאז החל קידוח הנפט "מגד 4". חלק מההודעות היו אופטימיות, וחלק פסימיות.

בסוף יולי, לאחר דיווח פסימי קודם, הודיעה גבעות עולם, כי קיים סיכוי גבולי להפיק בכל זאת נפט במאגר. שבועיים קודם לכן, הודיעה השותפות, כי מצאה כמויות מים בתוך הקידוח.

על פי ההודעה, נשאבו מ"מגד 4", 32 חביות של נוזל, אולם התברר, כי רק 3.2% מהנוזל הוא נפט קל, והיתרה - מים. בגבעות עולם הדגישו בשעתו, כי מדובר בתגלית בלתי צפויה, שכן לא ציפו למצוא מים בקידוח זה.

בעולם נסחרת חבית נפט בתקופה האחרונה במחיר ממוצע של 25 דולר לחבית. יוצא אפוא, כי השווי הכלכלי של המאגר עשוי להגיע ל-2.5 מיליארד דולר. ברמה עולמית, מדובר בשדה לא גדול. הוא יספק את הצריכה של ישראל לכל היותר לשנה וחצי.