שדה התעופה הבינלאומי החדש בגוואנגזו שבסין, "באיון" (Baiyun) שמו, ייפתח בקיץ
2004 ויהפוך לאחד מהשדות הגדולים בדרום מזרח אסיה. בפרויקט הושקעו 500 מיליון
דולר, והוא כולל טרמינל קומפלקס בשטח של 990 אלף רגל רבועה (כ-90 אלף מ"ר),
מלון בן 500 חדרים, מרכז כנסים ו-82,500 רגל רבועה של שטחים מסחריים.
הפתיחה הרשמית מתוכננת לחודש יוני, אך כבר בחודש אפריל הקרוב "יימסר" (במונחים
סיניים) השדה לממשלת פרובינציאת גוואנגדונג, אשר תערוך סדרת בדיקות בטרם ייפתח
השדה לנוסעים.
חטיבת אווירונאוטיקה של חברת פארסונס היא הקבלן הראשי בפרויקט. מנהל הפרויקט
מטעם פארסונס,דרונג ליו, אמר, כי 500 מיליון הדולרים שהושקעו בהקמת הפרויקט
הם כשליש מהעלות שהיתה עולה הקמת שדה זהה בצפון אמריקה. לדבריו, "אחת הסיבות
העיקריות לעלות הנמוכה היא התכנון היעיל והסולידי של הנמל. נמל באיון החדש
יהיה היעיל ביותר במונחים של עלות תועלת".
קומפלקס שדה התעופה באיון מתוכנן להתפרס בשלביו הסופיים על 2.3 מיליון רגל
רבועה. השלב הראשון בבנייה יהיה בשטח של 305 אלף מ"ר - גדול יותר מהשדה שבבירה
בייג'ין וגדול אף מהשדה פודונג שבשאנגחאי. בכך יהפוך השדה שבגוואנגזו, כ-120
ק"מ צפון-מערבית להונג-קונג, בדרום סין, לשדה התעופה הגדול במדינה. בעיר גוואנגזו
מתגוררים כיום כ-4.5 מיליון תושבים - העיר החמישית בגודלה בסין.
שדה התעופה באיון ממוקם כ-20 ק"מ מהשדה הנוכחי של העיר גוואנגזו. הגישה לשדה
החדש תיעשה באמצעות דרך מהירה בת שלושה נתיבים, או באמצעות מטרו במהירות גבוהה,
שנמצא עדיין במהלך בנייה. למרות עלות הקמתו הנמוכה, הכתיר בשנת 2000 המוסד
האמריקני לארכיטקטים את השדה באיון כאחד התכנונים המוצלחים ביותר בעולם.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.