ליפמן זכתה באישור של ויזה לעמידה בתקן האבטחה למוצר נוסף

מדובר במכשיר הנורית 292, לאחר שבמאי קיבלה החברה אישור לנורית 8320

חברת ליפמן, המפתחת מערכות סליקה לשוק כרטיסי האשראי, זכתה באישור על עמידה בתקן האבטחה המתקדם והמחמיר ביותר של חברת ויזה העולמית למכשיר הנורית 292.

נורית 292 הינו מכשיר ה-PIN Pad המאובטח של החברה שהושק בתחילת השנה. המכשיר משמש כאמצעי להקשת קוד סודי בעסקה הכוללת שימוש בכרטיס חכם, ומתאפיין ברמת אבטחת מידע גבוהה. נורית 292 מהווה מוצר משלים למסופים מדגמי נורית ומתחבר גם לקופות רושמות של מרבית היצרנים בעולם. בנוסף, המכשיר מאפשר שדרוג מסופים ישנים וקופות רושמות בהתאם לסטנדרטים בינלאומיים מתקדמים.

זהו האישור השני של חברת ויזה, עליו מודיעה ליפמן בחודשים האחרונים. במהלך חודש מאי הכריזה ליפמן על זכייתה באישור האבטחה המתקדם עבור הדגמים החדשים של מסוף הנורית 8320. תכונות האבטחה הקיימות במוצר נועדו לאפשר ביצוע עסקאות אשראי בטוחות ולמנוע מעשי רמייה שונים, כגון גניבת מידע סודי, שימוש בכרטיסים גנובים ועוד.

"אנו ממשיכים באסטרטגיה של הובלה טכנולוגית הכוללת עמידה בדרישות האבטחה ההולכות וגוברות מצד גופים מרכזיים בעולם", אומר יצחק אנג'ל, מנכ"ל ליפמן. "קבלת האישור המתקדם של חברת ויזה העולמית מהווה אבן דרך חשובה באפשרויות ההתרחבות לשווקים חדשים וללקוחות פוטנציאליים נוספים. ויזה מובילה את תחום האבטחה בכל הנוגע לעסקאות אשראי, והכרה שלה בטכנולוגיה של ליפמן תסייע לחברה בתהליכי המכירה.

"חשוב לציין, כי כבר עם קבלת האישור, הבחנו בעניין גובר במוצרינו הן מצד לקוחות קיימים שביקשו לבצע עדכונים במסופים שברשותם, והן מצד לקוחות שהיו זקוקים לאישור ויזה כדי להשתמש בפתרונות שאנו מציעים".

- האישור הנוכחי הוא השני שאתם מקבלים מויזה. לכמה אישורים נוספים אתם ממתינים?

"עד כה קיבלנו שני אישורים, המקיפים שתי משפחות של מוצרים. יש לנו עוד שתי משפחות נוספות של מוצרים שממתינים לאישור ויזה, כדי להקיף את כלל המוצרים שלנו, לא כולל מוצרי ATM (כספומטים), שיתקבלו בשנה הבאה".

- מה המשמעות של כל אישור כזה?

"האישור מאפשר לנו למכור את המוצרים הללו במדינות שבהן הרגולטורים דורשים מוצרים מאובטחים. הרגולציה מגיעה בחלק מהמדינות מחברות האשראי והבנקים, ובחלקן מהממשל עצמו".

- מה קורה בארה"ב?

"בארה"ב המצב שונה משאר המדינות (דרום אמריקה, טורקיה, ספרד ועוד - י.פ). בשאר המדינות מדובר באישור ויזה פייד (הנוגע לאבטחת הקוד הסודי של הכרטיס), והן EMV, שהוא אישור שנוגע לכרטיסים חכמים. בארה"ב עדיין אין מעבר לכרטיסים חכמים, אבל מכיוון שמרבית העסקאות שם הן עסקאות Debit, שדורשות הקלדת הקוד הסודי בעת הרכישה, אזי שם מתחילים להביע עניין בנוגע לתקן ויזה-פייד, שנוגע לאבטחת הקוד הסודי. אני מאמין, שנראה דרישה לויזה פייד לקראת הרבעון השני של 2004".

לאחרונה סובלת מניית ליפמן משחיקה משמעותית בבורסה, וזאת בעקבות דו"חות הרבעון השני, שאיכזבו קשות את המשקיעים. בעיקר בשל השחיקה החדה ברווחיות הגולמית, שצנחה ל-42.5% מההכנסות, לעומת 63.2% ברבעון המקביל, ו-58% ברבעון הקודם. הרווח השולי עצמו צנח ל-51.4 מיליון שקל, לאחר שברבעונים האחרונים הוא נע באזור ה-60 מיליון שקל.

בחברה הסבירו את השחיקה החדה ברווחיות הגולמית ב-3 גורמים עיקריים: הייסוף החד בשקל מול הדולר במהלך הרבעון, שחיקת מחירים בטורקיה והרחבת הפעילות בדרום אמריקה, המאופיינת בשיעורי רווחיות נמוכים מהממוצע.

אנג'ל מתייחס היום לתוצאות ולתגובת השוק. "אמרנו כבר כמה שנים שהרווח הגולמי המייצג של ליפמן נמוך מזה שהופיע בדו"חות האחרונים (עד לרבעון השני). אין ספק שהתחרות הגוברת, והצמיחה הגבוהה של החברה, שנובעת בעיקר ממדינות שבהן הרווחיות נמוכה יותר - כל אלו היו צפויות להוריד את שולי הרווח הגולמי".

- אז מה שראינו ברבעון השני מייצג יותר את החברה?

"לא. אני חושב ששולי הרווח הגולמי המתאימים לחברה נעים סביב ה-50% מההכנסות, ואני מאמין שכבר ברבעון השלישי הרווחיות תשתפר ביחס לרבעון השני, ותוך פרק זמן קצר נגיע ליעד של ה-50%".

- דיברתם הרבה על הנפקה בחו"ל. הדו"חות האחרונים מחזירים את התוכניות למגירה.

"לאו דווקא, כי הדו"חות הדולריים שלנו נראים אחרת מהדו"חות השקליים. החברה ממשיכה לבחון את נושא ההנפקה בחו"ל כל הזמן, וכשזה יהיה רלבנטי נודיע על כך. בטווח הקרוב אני לא רואה הנפקה, כי צינור ההנפקות בנאסד"ק התייבש, ולא רואים אותו חוזר לחיים בזמן הקרוב. הנפקה בחו"ל, אם תתבצע בסופו של דבר, תהיה רק בטווח הארוך יותר".