בורגר ראנץ' עוזבת את קוקה-קולה; חתמה הסכם בלעדיות עם טמפו

טמפו תשתתף במימון החלפת הציוד, שעלותו גבוהה מ-10 מיליון שקל

בורגר ראנץ' חתמה על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם טמפו, במסגרתו תהיה טמפו ספקית הבית של משקאות לרשת בורגר ראנץ'. בעקבות זאת, מפסיקה בורגר ראנץ' את ההתקשרות עם חברת קוקה קולה, ותפסיק למכור בסניפיה את המשקאות של קוקה קולה ישראל.

לצורך הפעילות המשותפת הוקם צוות מנהלים של שתי החברות שיעסוק בנושא. מנכ"ל בורגר ראנץ', חיים בן-צבי מסר, כי שיתוף הפעולה כולל תוכנית שיווקית לטווח ארוך, במסגרתה יתקיימו מבצעי קידום מכירות משותפים, אירועים ופעילויות לקהל היעד של הרשת. זאת, בהמשך לשיתופי פעולה אסטרטגיים שבוצעו במהלך 98'.

מדובר בצעד תקדימי בשוק המזון המהיר, בו העדיפו עד כה כל הרשתות לשתף פעולה עם קוקה קולה ישראל. משקאות קוקה קולה ישראל זוכים לפופולריות גדולה בהרבה בין הצרכנים, לעומת משקאות טמפו-פפסי.

בין המשקאות שיימכרו בסניפי בורגר ראנץ': פפסי, UP‏7, מירנדה, ג'אמפ, סיידר הגליל ונביעות.

סמנכ"ל השיווק של בורגר ראנץ', אודי סגל, אמר ל"גלובס": "אנחנו לא זורקים את קוקה קולה. הודענו להם על השינוי, ותהליך החלפת מותגי המשקאות הנמכרים ברשת יימשך מספר חודשים".

ההסכם כולל גם ריענון של הציוד, והחלפת מכונות המזיגה והמדפים. בהחלפת הציוד ישקיעו טמפו ובורגר ראנץ' במשותף, על פי הערכות, יותר מ-10 מיליון שקל.

לדברי סגל, בהסכם יש יתרונות כלכליים לשתי החברות. "עם פפסי אנחנו בן-יחיד וכבן-יחיד אפשר ליצור בידול גדול יותר ופעילות אסטרטגית משמעותית יותר מאשר עם החברה המרכזית (קוקה קולה ישראל), העובדת עם שאר הרשתות. ברגע שאנחנו נהיה החברה היחידה שעובדת איתם בשוק המזון המהיר בישראל, הדבר יפתח בפנינו כר נרחב לפעולות, גם ברמה האסטרטגית והתדמיתית. הדבר מאפשר לנו גם להתחבר לפעילויות של פפסיקו העולמית".

לשאלת "גלובס" אמר סגל, כי בחודשים האחרונים מותגי טמפו דווקא מתחזקים בארץ. "יש רשתות גדולות בארץ שלקחו חזרה את פפסי, דוגמת רשת שרתון, רשת מסעדות "מורג" ואחרים.

ברשת בורגר-ראנץ' 77 סניפים. מחזור המכירות השנתי שלה כ-200 מיליון שקל והיא מנוהלת בשיטת הזכיינות. בורגר ראנץ' נמצאת בבעלות פז (%74) ורון לפיד (%26). הרשת מתכננת פתיחת 13 סניפים נוספים במהלך 99'.

בקוקה- קולה ישראל התקבלה הידיעה בהפתעה גמורה. מהנהלת החברה נמסר: "עדיין לא קיבלנו הודעה רשמית מבורגר-ראנץ, ולכן אין באפשרותנו להגיב כרגע".