בזקכל מפסיקה את התלות בתדיראן וטלרד - תשווק מוצרים בשת"פ עם יורוקום

חברת-הבת של בזק תשווק מוצרים של פנסוניק וקומדייל, המיוצגות בידי יורוקום

חברת בזקכל, חברת-הבת של בזק לשירותי מרכזיות ותשתיות תקשורת, הודיעה היום (ב') על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם קבוצת יורוקום. המטרה המרכזית של ההסכם היא סיום התלות שפיתחה בזקכל בחברות טלרד ותדיראן תקשורת.

יורוקום נחשבה כיריבה מסורתית של בזק. את המהלך הנוכחי יזם המנכ"ל החדש של בזקכל, שאול שניידר, שמונה לתפקיד לפני 3 שבועות.

ההסכם נוגע לשלושה תחומים. הראשון הוא מוצרי חברת פנסוניק היפאנית, שיורוקום היא הנציגה שלה בישראל. בזקכל תוכל למכור את כל מוצרי פנסוניק, ואף לבצע התקנות ולספק שירותי תחזוקה, כולל תיקונים מרחוק באמצעות תוכנה ייחודית של פנסוניק, שעד כה היתה רק בידי יורוקום. הדגש יושם בתחילה על מכירת מרכזיות עסקיות דיגיטליות, במקום מרכזיות היהלום האנלוגיות של תדיראן תקשורת, אותן מספקת כיום בזקכל.

בתחום המרכזיות הבינוניות והגדולות, תשווק בזקכל את מרכזיות קומדייל, שגם אותה מייצגת יורוקום בישראל. כיום מתחרות מרכזיות אלה במרכזיות מרידיאן של טלרד וקורל של תדיראן תקשורת. גם כאן תבצע בזקכל התקנות ושירותי אחזקה, כולל תיקונים מרחוק.

עד כה לא היו תדיראן תקשורת וטלרד מוכנות להעמיד לרשות בזקכל את התוכנה הייעודית כדי לבצע תיקונים מרחוק, ובכל בעיה נזקקה החברה לטכנאים בשטח, דבר שפגע ברווחיה. מקור בכיר בבזקכל אמר, כי מדי שנה שילמה החברה 60 מיליון שקל לשתי החברות, עבור ציוד שיכלה לספק בעצמה.

מערכת היחסים בין בזקכל לבין תדיראן תקשורת וטלרד בתקופת ההנהלות הקודמות של החברה, נחקרת בידי הרשות להגבלים עסקיים. החקירה נפתחה בעקבות פרסום תחקיר "גלובס" על תיאום מחירים, לכאורה, בין תדיראן תקשורת לטלרד, שתיהן מקבוצת כור.

הרכיב השלישי של ההסכם הוא שיתוף פעולה הדוק בין בזקכל לבין אינטרנט זהב, לפיו תבצע בזקכל את כל ההתקנות של קווי הנל"ן עבור אינטרנט זהב. בזקכל תיישם את ההסכם בין אינטרנט זהב לבין COM‏3 האמריקנית, על הצעת חבילה לחברות עסקיות הכוללת פתרון תקשורת כללי, כולל שירותי אינטרנט. שניידר אמר, כי שתי החברות צופות שבשנה הראשונה יביא ההסכם לפעילות במחזור של 50 מיליון שקל.

המנכ"ל היוצא של בזקכל, שרי ירוחם, הציג במקביל נתונים מתוך דו"חות בזקכל ל-1998. ברבעון הראשון הרוויחה החברה 200 אלף שקל, ברבעון השני מיליון שקל, וברבעון השלישי - 5.1 מיליון שקל. ברבעון זה נלקחו בחשבון בפעם הראשונה ההכנסות בגין התקנות שאינן שלוחות פנימיות, שעד כה הוכנסו למחזור של בזק, וביטויין ברווח מגיע ליותר ממיליון שקל