הממשלה אישרה בישיבתה את תוואי גדר ההפרדה שהוצג הבוקר

בהצבעה התנגדו: נתן שרנסקי, אביגדור ליברמן, בני איילון ומאיר שטרית * השר שרנסקי טען שישראל נכנעת ללחצים פוליטיים בנושא ביטחוני

הממשלה אישרה לפני זמן קצר את תוואי גדר ההפרדה שהוצג הבוקר לשרים.

על פי ההחלטה גדר תיבנה מזרחית לאריאל, אבל לפי שעה לא תחובר לתוואי-הגדר המרכזי על הקו הירוק.

בהצבעה התנגדו: נתן שרנסקי, אביגדור ליברמן, בני איילון ומאיר שטרית. השר שרנסקי טען שישראל נכנעת ללחצים פוליטיים בנושא ביטחוני. השר שטרית טען, מנגד, שהגדר צריכה להיבנות לאורך הקו-הירוק.

ראש-הממשלה שרון אמר במהלך הדיון כי העדיף שלא להכריע כעת על בניית-גדר באזור אריאל משום שהדבר היה יוצר עימות וודאי עם ארצות-הברית, ואילו במצב הנוכחי העימות נדחה, ובעתיד ייתכן שלא יהיה בכלל.

בתגובה לטענות שרים, אמר שרון שלפעמים הוא מקנא במדינות-ערב שיודעות לא לוותר על מטר משטחיהן, בניגוד לישראל.

נתניהו ולנדאו דרשו להרחיב את תוואי הגדר

שר-האוצר נתניהו הציע בדיון להרחיב את תוואי הגדר מדרום וממזרח, כדי להבהיר שבעתיד יכללו בו קרית-ארבע ומרבית השטחים בבקעת-הירדן. השר עוזי לנדאו מהליכוד דרש לא להותיר פרצה בגדר באזור אריאל. כמה שרים ביקשו לערוך תיקונים נוספים בתוואי, כך שיקיף עוד יישובים ישראלים ביהודה ושומרון. מדובר בין היתר באזור שבו מצטלבת הגדר עם כביש מספר 443, ובאזור היישובים טלמונים, בית אריה ובקעת-הירדן.

דיון ועדת התקציב בצהריים על העברת 750 מיליון למימון גדר ההפרדה

ועדת הכנסת לתקציב הבטחון תתכנס בעוד שעה לדון בהעברת 750 מיליון שקלים לתקציב גדר ההפרדה. גורמים בועדה מעריכים שיושב הראש שלה, אורי אריאל מהאיחוד הלאומי, עשוי לאשר רק שליש מהסכום לקטע הגדר שכבר נבנה בשומרון, אבל עדיין לא ברור אם תיערך הצבעה על העברת 460 מיליון שקלים להמשך בניית הגדר בגלבוע. גורמים בכירים בכנסת העריכו שאם התקציב כולו לא יאושר היום תיפתח ועדת הכנסת בהליכים להפקעת אישור תקציבי הגדר מועדת הכנסת לתקציב הביטחון.

ארה"ב הודיעה רשמית כי לא תקצץ את עלות ההשקעה בשטחים מהערבויות הממשל בוושינגטון הודיע אמש רשמית לקונגרס כי לא יקצץ בשלב זה את עלות ההשקעה בשטחים מהערבויות שמוענקות לישראל אם כי דובר מחלקת המדינה ריצ'ארד באוצ'ר הבהיר שישנה הסכמה עקרונית עם ישראל שבעתיד יבוצע קיזוז כזה, ואין להוציא מכלל אפשרות שזה יכלול גם את עלויות בניית גדר ההפרדה.