הממשלה אישרה ברוב של 17 שרים נגד 6 את הקיצוץ החלופי בתקציב; אושרו גם הסנקציות נגד הנמלים

(עדכון) - צמצום בקיצוץ במשרד הפנים; עיקר הפגיעה בקצבאות - החל מהילד השלישי

הממשלה אישרה היום (ד') את הקיצוץ החלופי בסך 1.07 מיליארד שקל מתקציב המדינה ל-2004, במקום הפגיעה בקצבאות הביטוח הלאומי עליה החליטה לפני שבועיים.

בעד הקיצוץ הצביעו 17 שרים. התנגדו: שאול מופז, לימור לבנת, דני נווה, אפי איתם, זבולון אורלב ואברהם פורז.

הממשלה גם אישרה את הצעות האוצר להקלה על היצואנים והיבואנים בשל השביתה בנמלים. בין היתר, אושר להעביר מטענים בסחר החוץ דרך נמלי פורט-סעיד ועקבה.

על-פי הסיכום עם שרי שינוי, הקיצוץ במענקים לרשויות המקומיות הוקטן ב-80 מיליון שקל ל-195 מיליון שקל. בתמורה הבטיחה שינוי לתמוך בכנסת בקיצוץ 50 מיליון שקל ממימון המפלגות.

הקיצוץ בקצבאות הילדים נקבע על 640 מיליון שקל. במחצית הראשונה ב-2004 יבוצע קיצוץ אחיד של 24 שקל בקיצבה לכל ילד. הקיצבה לילד ראשון ושני תהיה 120 שקל; לילד שלישי - 171 שקל; לילד רביעי - 429 שקל; לילד חמישי - 479 שקל. בשל התנגדות שרי שינוי, חזר בו האוצר מההצעה לבצע את הקיצוץ הנוסף רק בקצבאות שלושת הילדים הראשונים.

ביולי 2004 יבוצע קיצוץ נוסף בקצבאות הילדים, שיתמקד בעיקר במשפחות בנות שלושה ילדים ומעלה. הקיצבה לילד ב-1 ביולי תהיה אחידה בסכום של 120 שקל, בלי קשר למספר הילדים במשפחה.

בנוסף, צפוי קיצוץ של 125 מיליון שקל מהקטנת מספר הנציגויות של ישראל בניו-יורק וממכירת ארבע קומות ב"בית ישראל" בעיר.

כן הציע האוצר לבטל את חוק ערי ואיזורי פיתוח, המאפשר מתן מענקים מוגדלים לרשויות המקומיות, שתוקפו עומד לפוג ממילא ב-2004.

כן מציע האוצר קיצוץ של 50 מיליון שקל מתקציב משרדו וקיצוץ של 25 מיליון שקל מקרנות הביטוח הלאומי בסעיף ההרשאה להתחייב.

ועד עובדי הנמלים הסכים לאפשר עגינת אוניות נוסעים, אך נמשכת ההשבתה המוחלטת של הפעילות בתחום המטענים. יו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ, לא הגיב עד סגירת הגיליון על קריאתו של שר האוצר, בנימין נתניהו, להיכנס למו"מ.