לראשונה קובעת ועדה: גם ההימורים בספינות במפרץ אילת - אינם חוקיים

הצוות שמינה רובינשטיין קבע זאת, "משום שמשה"ח שינה עמדתו - ואין מים אקסטריטוריאליים"

בשנתיים האחרונות בדק צוות שמינה היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, את המתרחש בספינות ההימורים באילת. לפני כמה חודשים הגיש הצוות דו"ח לרובינשטיין, ובו התברר לראשונה, כי מדינת ישראל סבורה שפעילות הספינות אינה חוקית.

עד כה היה נהוג לחשוב, שפעילות הספינות חוקית, משום שהן מפליגות למים המוגדרים "אקסטריטוריאליים".

על כך אומר הצוות המיוחד, כי "פעילות הספינות אינה חוקית, מאחר שמשרד החוץ שינה לאחרונה את עמדתו, לפיה בין ישראל ומצרים אין מים בינלאומיים. הספינות מקיימות למעשה הימורים במים הטריטוריאליים של ישראל, או של מצרים, שבשתיהן אסור לקיים הימורים".

מסקנות הצוות מופיעות בדו"ח מבקר המדינה שפורסם אתמול (ג').

לדברי הצוות, שכלל נציגים של משרדי ביטחון הפנים, התחבורה והפנים, וכן נציגים של המשטרה, פרקליטות המדינה ורשות הנמלים, הקביעה בעבר שקיים שטח של מים בינלאומיים בין ישראל ובין מצרים, היתה תולדה של אי-בהירות לגבי תוואי הגבול.

מטעמים מדיניים, נמנע משרד החוץ בעבר מלחדד את סוגיית הגבול המימי. ב-2003 שינה משרד החוץ את עמדתו. לדברי הצוות, עדות מומחה של אחד מעובדי משרד החוץ, מהווה חלק מחומר החקירה בהליך פלילי המתנהל בבית המשפט המחוזי בבאר-שבע, באשר לאחת מספינות ההימורים.

לדברי הצוות, יש לקיים ביקורת גבולות בנמל אילת לפיקוח על הנושא, בין היתר כדי למנוע הברחות והלבנות הון, וכן כדי לבצע מעצרים והחרמת ציוד.

בנוסף, אומר הצוות, כי על המשטרה להפסיק את מכירת הכרטיסים המוסדרת סמוך לנמל, שכן פעולות אלו הן ארגון הימורים בלתי חוקיים. הצוות הגיש המלצות לתיקוני חקיקה, שיאפשרו חילוט ספינות הימורים. הדו"ח גם התייחס לבעיות בטיחות הקשורות לספינות ההימורים.

רובינשטיין הודיע למבקר המדינה, אליעזר גולדברג, כי הוא מאמץ את המלצות הצוות.