הקבינט אישר פיתוח הרכבת: 20 מיליארד שקל ב-5 שנים

חברת רכבת ישראל תשמש זרוע ישירה של הממשלה בביצוע תוכנית הפיתוח המואצת

הקבינט החברתי-כלכלי אישר היום (ה') את תוכנית הפיתוח הרב-שנתית של רכבת ישראל, בהיקף כולל של 20 מיליארד שקל, בחמש השנים הבאות.

בהתאם להחלטה, החשב הכללי במשרד האוצר ומנכ"ל משרד התחבורה הוסמכו לחתום על מסמך עקרונות עם הרכבת בעיקר להשגת מקורות המימון.

מדובר בהקדמת השקעות ברכבת ובהרחבת היקפי הפיתוח, לעומת התכנון המקורי. נקבע, כי חברת רכבת ישראל תשמש זרוע ישירה של הממשלה בביצוע תוכנית הפיתוח המואצת, הן באמצעות מקורות תקציביים והן באמצעות גיוס הון פרטי חיצוני.

כזכור, החליטה הממשלה ביולי השנה על הפרדת הרכבת מרשות הנמלים והרכבות, ועל הפיכתה לחברה עצמאית.

בהתאם להחלטות, התחייבה הממשלה להעמיד לרכבת מקורות כספיים בסך 13.5 מיליארד שקל בחמש שנים, מזה 1.7 מיליארד שקל ב-2003 ו-1.9 מיליארד שקל ב-2004.

בנוסף, התחייבה הממשלה להעמיד מקורות לפרעון גיוס ההון בסך 6.5 מיליארד שקל. גובה הסובסידיה לרכבת ישראל תעמוד על 700 מיליון שקל בממוצע בשנה, למשך 15 שנים.