הוועד המנהל של פרויקט הרכבת הקלה ירושלים צפוי להפסיק את עבודתו של מנהל הפרויקט,
ד"ר משה הירש. כך נודע "לגלובס".
מדובר ביוזמה של מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן-ציון, בתיאום מלא עם השר, אביגדור
ליברמן. הרקע להפסקת עבודתו הם דו"חות ביקורת (של מבקר משרד התחבורה, חגי ארז,
של מבקרת עיריית ירושלים, עו"ד שלומית רובין, והערות של מבקר המדינה, אליעזר
גולדברג) שהוכנו לאחרונה וחושפים ניגוד עניינים לכאורה בין עסקיו הפרטיים של
הירש לעבודתו ברכבת הקלה.
הוועד המנהל, שבין חבריו נמנים מנהל המינהל, יעקב אפרתי, מנכ"ל עיריית ירושלים,
איתן מאיר, ומנכ"ל האוניברסיטה העברית, משה ויגדור, קיבל הנחיה מפורשת שלא
להאריך את חוזה של הירש, שהסתיים החודש.
הוועד המנהל צפוי להאריך את חוזהו של הירש למספר חודשים בלבד ולפעול מיידית
למצוא לו מחליף. במשרד התחבורה מדגישים, כי מדובר בהחלטה מקצועית של בן-ציון
שמקבלת גיבוי מלא של ליברמן.
הירש, מומחה תחבורה בעל שם בינלאומי, הוא אחד הדמויות המרכזיות בפרויקט הרכבת
הקלה בירושלים. הוא מנהל צוות תוכנית אב לתחבורה משנת 1994 ושולט ביד רמה בכל
ההיבטים המקצועיים של הפרויקט, לרבות התקשרויות עם יועצים חיצוניים.
הביקורת כלפיו היא שנוצר חשש לכאורה לניגוד עניינים בין עבודתו ברכבת הקלה
לבין המשרד הפרטי שהוא מנהל - ד"ר משה הירש ייעוץ תנועה. מדובר בהעסקת יועצים
מומחים בפרויקט הרכבת הקלה ובקשירת קשרים עסקיים פרטיים.
גורמים בפרויקט ובמשרד התחבורה אמרו, כי אי אפשר להתעלם מתרומתו של הירש לפרויקט.
עזיבתו עשויה להביא לקיפאון בפרויקט, למרות שהוא נמצא בשלב מתקדם. "אין אדם
שאין לו מחליף, אבל החלפתו צריכה להיעשות בדרך ראויה, בראש ובראשונה - לטובת
הפרויקט", אמרו.
הירש אמר בתגובה: "ועדת ההנהלה של פרויקט הסעת ההמונים דנה בטיוטת דו"ח מבקרת
העירייה כבר בחודש אפריל. הוועדה גם קיבלה לידיה חוות דעת מוסמכת של היועץ
המשפטי של הפרויקט, עו"ד גלעד שר, שקבע, כי אני לא מצוי בשום ניגוד עניינים.
הנהלת הפרויקט הביעה אמון מלא בי וביכולתי וקבעה, כי אני אמשיך לעמוד לראש
הצוות וזאת, בין היתר הודות לידע שלי והחיוניות שלי בפרויקט".
הירש מוסיף: "בסוף אוגוסט, לקראת חידוש חוזה ההעסקה, קיבלתי לחתימה חוזה לשל
שלוש שנים שראשיתן בספטמבר. החוזה נחתם על ידי והועבר לחתימת ההנהלה. בנסיבות
אלה של קבלת אמון מלא מצד ההנהלה, איני יכול להעלות על דעתי, כי יש סיבה לשינוי
במעמדי למעט סיבות בלתי ענייניות, ועל כאלה כמובן שלא אוכל להגיב".
ליברמן אמר בתגובה: " אני לא יכולנו להתעלם משלוש הערות ביקורת חמורות מאוד
בנוגע להתנהלות בפרויקט הרכבת הקלה ירושלים בכלל, ולעניין ניגוד העניינים של
הירש בפרט. הנחתי את מנכ"ל המשרד לבחון מחדש את מערך התפעול של הפרויקט".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.