עו"ד זוהר: למנוע פרסום נסיבות חטיפת אלחנן טננבאום והצגתו כסוחר סמים

העליון הוציא צו מניעה זמני המונע את פירסום נסיבות חטיפת אלחנן טננבאום עלידי חיזבאללה

בית המשפט העליון הוציא היום (ב') צו מניעה זמני לעיכוב ביצוע החלטת בית המשפט המחוזי, שהתיר את פירסום נסיבות חטיפתו של אלחנן טננבאום ע"י חיזבאללה.

שופט בית המשפט העליון, סאלים ג'ובראן, נעתר לבקשת עורך דינה של משפחת טננבאום, אלי זוהר, למנוע את הפירסום, עד למתן פסק הדין בערעורה על החלטת המחוזי.

עו"ד אלי זוהר אמר היום בראיון לתחנת הרדיו "103 אף-אם" כי הוא מבקש למנוע את פירסום נסיבות חטיפתו של אלחנן טננבאום, כיוון שהוא אינו מעוניין שטננבאום יוצג "כסוחר סמים עלוב" - דבר העלול לגרום לחיזבאללה לחשוב שהוא 'פחות ערך', בעוד שהוא אלוף משנה בצה"ל, אמר.

משפחת טננבאום התריעה, כי כל הפרסומים והשמועות על טננבאום הם "רכילות המבאישה את ריחו".

בערעור שהוגש היום לבית המשפט העליון, ביקשה המשפחה להוציא צו ביניים המונע את פרסום הפרטים עד לדיון בערעור.

בני משפחתו של טננבאום טוענים, כי כל פרסום בנושא עלול לסכן את ביטחונו. צו הביניים יוכרע בהמשך היום.

עו"ד אלי זהר, אמר ל-ynet: "אני קורא לכולם להימנע מלהציג את אלחנן בשום צורה. לא להתייחס לשום דבר מבלי לדעת עובדות. כל הכפשה, כמו עניין הטענות על סמים, גורמת סבל רב - ויש צורך לחכות בסבלנות".

ובאשר לדיווחים שהופצו באינטרנט שבהם הוצג טננבאום כסוחר סמים, הגיב עו"ד זהר: "אני לא יודע מה קרה. אני לא יודע אם יש קשר לסמים. אף אחד לא יכול לומר את זה". לדבריו, טננבאום לא יכול היה לשרת בתפקידו הצבאי - אם היה מעורב בסמים.

בשבוע שעבר החליט בית המשפט המחוזי בת"א, כי ניתן לפרסם את נסיבות החטיפה, בכפוף לאישור הצנזורה הצבאית. זאת לאחר שהמדינה הודיעה, כי היא אינה מתנגדת עוד לפרסום הפרשה.

המחוזי החליט כי ניתן יהיה לפרסם את הפרשה עד ליום ב' בשעה שלוש אחר הצהריים. עד לאותו מועד ניתנה למשפחה אפשרות לערער על ההחלטה. כעת, בעקבות הערעור על ההחלטה, יידחה הפרסום.

בדיון בבית המשפט המחוזי דיברה גם בתו של טננבאום, קרן, המתנגדת לפרסום נסיבות נפילתו של אביה בשבי. לטענתה, כל דבר שיפורסם עלול להכשיל את עסקת חילופי השבויים ואף להחמיר את מצבו של אביה, שמצוי גם כך במצב קשה מאוד.