הירוקים יתמודדו בבחירות ל-18 רשויות מקומיות

תופעה חדשה נרשמה לקראת הבחירות המוניציפליות שיתקיימו בשבוע הבא. לראשונה, מפלגת "הירוקים" מתפרשת בכל רחבי הארץ ובבחירות יתמודדו נציגי המפלגה ב-18 עיריות ורשויות מקומיות.

לדברי מזכ"ל מפלגת הירוקים וראש המטה בבחירות מקומיות, הדס שכנאי, "העלייה במודעות הציבור הישראלי לסוגיות של איכות הסביבה, מביאה עמה בבחירות לרשויות המקומיות שבפתח 'טרנד' חדש: יותר ויותר רשימות ומועמדים לרשויות, בוחרים להבליט את המחייבות החברתית שלהם לשמירה על סביבתם הקרובה. מנקודת ראותו של הציבור הרחב ישנה אג'נדה חדשה, ישנו סדר יום חדש והוא איכות חייהם ואיכות הסביבה".

לדברי שכנאי, חברת מועצה ומתמודדת גם מטעם רשימת הירוקים למועצת העיר ת"א, "מדובר בתופעה חדשה, שמדינת ישראל לא הכירה בשנים קודמות. הדבר מעיד על כך כי גם הישראלים מבינים את מה שהאזרחים במדינות המתוקנות הפנימו כבר מזמן, שלולא החובה לשמור על הסביבה, אין לנו ולדורות הבאים זכות קיום פה". נכון לעכשיו מתמודדים נציגי מפלגת הירוקים ב- 18 רשויות מקומיות ובוחנים בימים אלו רשימות נוספות המעונינות להתמודד בעירן בשם הירוקים או בתמיכתם. בשבועות האחרונים, נוצר קשר של שיתוף פעולה בין מפלגת 'הירוקים' לרשימות רבות לרשויות המקומיות בארץ והן מציגות את "השמירה על איכות החים והסביבה" כחלק מרכזי במצע שלהן.