ארנקי צנטנר הוותיקה נקלעה לקשיים; חובותיה מוערכים ב-7-5 מיליון שקל

הרשת סגרה בשנה האחרונה את שלוש חנויותיה בקניוני עזריאלי * החברה: המנכ"ל שוהה בחו"ל

רשת תיקי צנטנר, שנחשבה שנים רבות לגדולה והיוקרתית בענף, נקלעה לקשיים. כך נודע ל"גלובס". גורמים בענף מעריכים את חובותיה של החברה ב-7-5 מיליון שקל. בין נושיה של החברה: יצרני תיקים, ארנקים ומזוודות.

בשנה החולפת נסגרו חנויות הרשת בקניוני עזריאלי בירושלים, באר שבע ואיילון. רווחיה של הרשת בקניונים היו טובים עד לפני 4-3 שנים, כאשר את מקומה תפסו קטיגוריות קמעונאיות אחרות. כמו כן נכנסו לתחום זה רשתות האופנה, וכן רשתות תיקים אופנתיות לרבות בגינדה, תיק ותיק ועולם התיקים.

צנטנר היא מותג תיקים ותיק, ובשנות ה-80 התפרסמה במיוחד חנות הרשת בכיכר דיזינגוף בתל-אביב. המותג זכה ליוקרה רבה הודות לאיכותו ופריסתו. החברה היא נציגתה בישראל של יצרנית תיקי הנסיעות אטלנטיק לגג'.

על לקוחותיה המוסדיים של צנטנר נמנו חברת החשמל, בנק לאומי, משרד הביטחון, מפעלי ים המלח ואחרים. לחברה מפעל גדול לתיקון תיקים ומזוודות ברשפון. החברה מספקת את התיקים המחולקים לנוסעים במחלקות הביזנס של חברות התעופה.

ב-2002 מנתה צנטנר 14 חנויות, חלקן על בסיס זכייני. כיום, מונה הרשת תשע חנויות והכנסותיה ב-2001 נאמדו ב-14 מיליון שקל. ב-2002 עמד המחזור על 12 מיליון שקל.

כמנכ"ל הרשת משמש רפי צנטנר, שנמנה על בעליה. לא ניתן היה להשיג תגובתו לידיעה. החברה מסרה, כי הוא שוהה בחו"ל.

ספקים של הרשת טוענים, כי תשלומים המגיעים להם לא כובדו. לרשת חשבון בבנק המזרחי בסניף קרליבך בתל-אביב. לטענת ספקים, היו החזרות של צ'קים מסניף זה.

בעלי המניות בצנטנר הם רפי ודורון צנטנר. על ספקי הרשת נמנים ארנקי עמנואל, הדר דוד, יבואני סמסונייט, רימון יצרן תיקים ויבואן מזוודות ואחרים.