מנכ"ל כרמית קדבורי ראל גודמן פורש על רקע חילוקי דעות עם היו"ר

למנכ"ל החברה יתמנה עומר שושני, סמנכ"ל המכירות של טמבור. דב ורוסלבסקי יהיה סמנכ"ל השיווק

ראל גודמן, מנכ"ל כרמית קדבורי , פורש מתפקידו על רקע חילוקי דיעות עם היו"ר הפעיל של החברה ובעל השליטה בה, לני סקסטין, לגבי דרך ניהול החברה.

ל"גלובס" נודע כי כמנכ"ל החברה יתמנה עומר שושני, סמנכ"ל המכירות של טמבור. במקום אתי ברד יצחקי, סמנכ"ל השיווק של החברה שפרשה לפני מספר חודשים, מתמנה לתפקיד סמנכ"ל השיווק דב ורוסלבסקי.

בשיחה עם "גלובס" אמר סקסטין, מייסד כרמית שפרש לפני שנתיים מניהול פעיל: "גודמן גדל בתוך החברה ויכול להיות שהגיע הזמן של שנינו לחפש רענון".

סקסטין אינו תולה את הפרישה של גודמן בביצועים החלשים בהחדרת קדבורי. "זה קשור לניהול החברה ואיני רוצה לפרט באופן ספציפי. הוא במידה רבה כמו הבן שלי, אני מכיר אותו כל חיי, גידלתי אותו. היום אני בן 57, וכשפרשתי מניהול כרמית רציתי להעביר את הניהול לצעירים כדי להתעסק בדברים אחרים. מיניתי מנכ"ל צעיר, כדי שנהפוך את החברה למתחרה אמיתית לעלית. היום ישנה רק עלית בשוק, ורד הגליל יצאה מהתמונה, ואני יודע שיש הרבה פוטנציאל לשחקן נוסף בשוק".

סקסטין מודה כי "כרמית לא הצליחה לעשות זאת, אבל אינו מרים ידיים: "אנחנו מתכוונים להיכנס כחלופה אמיתית לעלית. יש לנו מפעל גדול וצריך מישהו צעיר בניהול הנכון שידע לעשות את זה".

על פרשת חדירת קדבורי אומר סקסטין: "למרות שאני בדיעה שעלית עשתה דברים שאסור לה לעשות, ובארה"ב היה הציבור מחרים אותה, הרי שהצרכנים בארץ מתנהגים כמו פראיירים".

על המשך התחרות מול עלית אומר סקסטין: "תמיד היינו שקטים, אף פעם לא רצינו לריב עם עלית, אבל הם החליטו לריב איתנו, והם יותר חזקים. הם סימנו אותנו בצורה ברורה, הם מחפשים אותנו בכל מקום, בכל פינה שאנחנו הולכים".

חברת כרמית הוקמה בשנת 73 בשם "טעם ישראל". בשנת 1993 הונפקה והפכה לחברה ציבורית. בעל המניות העיקרי בחברה הינו לני סאקסטין. בנוסף שותף גם לורנס גודמן, המחזיק 11%. בשנת 2001 מונתה כרמית כנציגת חברת CADBURY הבינלאומית, מהחברות הגדולות בעולם לייצור שוקולד. *