ראדא תשביח את מטוסי הסקייהוק של ביה"ס לטיסה של חיל האוויר לפעילות עד שנת 2012

תשביח עשרות מטוסים ב-150 אלף דולר למטוס * זכתה בהשבחה שתכלול מערכת לתחקור קרבות

חברת ראדא תבצע פרויקט השבחה של כל מטוסי ה"סקייהוק" של בית הספר לטיסה של חיל האוויר. כך נודע ל"גלובס".

החיל החליט באחרונה להמשיך להפעיל את המטוסים האלה כמטוסי ההדרכה המתקדמת העיקריים שלו עד לשנת 2012.

מחיר מערכת השבחה למטוס אחד הוא 150 אלף דולר, והפרויקט יכלול עשרות מטוסים. הוא יבוצע בקרוב, כחלק משינוי מדיניות החיל הנוגעת לביה"ס לטיסה. הוא יהפוך לאקדמיה, כלומר למכללה שבסיומה יהיו הטייסים בעלי תואר אקדמי. במסגרת זו יעברו החניכים החדשים שנה של לימודים, שבה לא יבצעו טיסות, מה שיאפשר לבצע את השבחת המטוסים.

לדברי נשיא ראדא, אלוף (מיל') הרצל בודינגר, החברה זכתה בהשבחה שתכלול התקנת מערכת לתיחקור קרבות אוויר, המכונה "מתק"א". "מדובר במערכת שכבר סיפקנו למטוסי קרב אחרים של החיל", אמר בודינגר, לשעבר מפקד חיל האוויר.

לדבריו, "המערכות יסופקו ל-100 מטוסי האף -16איי, שיגיעו בקרוב. כבר ביצענו התקנה של שתי מערכות במטוסי סקייהוק של ביה"ס, אחד מהם דו-מושבי והשני חד-מושבי".

המערכת כוללת אמצעי וידאו דיגיטליים, ועד סוף השנה תסיים ראדא את ההתקנה בעשרות מטוסי הדרכה מדגם זה, רובם דו-מושביים. הן ימוקמו באף של המטוס, שממנו יוצאו מערכות מיושנות.

ישראל רכשה את הסקייהוק בעקבות האמברגו הצרפתי, ומטוסי ההדרכה הראשונים הגיעו בסוף 67'. הסקייהוק היה מטוס הקרב הראשון שארה"ב הסכימה למכור לישראל, ובמלחמת ההתשה הוא היה מטוס התקיפה העיקרי. במלחמת יום הכיפורים הם ספגו אבידות כבדות, והם השתתפו גם במלחמת לבנון.

ראדא עברה ב-2002 לרווח תפעולי של 276 אלף דולר, לראשונה זה 5 שנים. אך היא סבלה מהפסד נקי של 2.5 מיליון דולר ב-2001. מכירותיה עלו בשנה שעברה ב-25% בהשוואה ל-2001, והסתכמו ב-10.4 מיליון דולר. החברה צופה שיפור בפעילותה גם השנה, לאחר הסכם עם הבנקים, שבעקבותיו ירד חובה ל-2 מיליון דולר, לעומת 5.5 מיליון דולר לפני ההסכם.