אגד חנך תחנה מרכזית חדשה בחיפה בהשקעה של 140 מ' ש'

הקואופרטיב השקיע את הכספים ברכישת הקרקע מעיריית חיפה - 47 דונם, בתכנון ובהקמת המתחם ששיטחו 8,000 מ"ר, מתוכם 3,000 מ"ר שטחי מסחר

קואופרטיב אגד חנך היום (ג') את "התחנה המרכזית חוף הכרמל" בחיפה בהשקעה של 140 מיליון שקל. תחנה מרכזית זו מחליפה את התחנה המרכזית של הקואופרטיב ששכנה בקריית אליעזר.

הקואופרטיב השקיע את הכספים ברכישת הקרקע מעיריית חיפה - 47 דונם, בתכנון ובהקמת המתחם ששיטחו 8,000 מ"ר, מתוכם 3,000 מ"ר שטחי מסחר.

יו"ר אגד, אריק פלדמן, מסר כי מתוך שטחי המסחר הושכרו 70%. מעבר תת קרקעי מחבר את התחנה עם תחנת הרכבת הקרובה וחוף הרחצה הסמוך. תכנון התחנה כולל גם חיבור עתידי עם הפתח הדרומי של מנהרות הכרמל אחרי שיוקמו, וכן עם רכבל האוניברסיטה והרכבת הקלה, לאחר שיוקמו.

לדברי פלדמן, התחנה תתרום להפחתת עומס התנועה בצירים המרכזיים בחיפה, דבר שישפר באופן משמעותי את איכות הסביבה.

התחנה בנויה במפלס אחד והיא סגורה וממוזגת. במתחם שלושה חניונים לאוטובוסים וחניון ל-600 כלי רכב פרטיים בתשלום של 10 שקל ליום. כל קווי השירות הבינעירוניים המקשרים את חיפה עם היעדים הדרומיים לעיר יתחילו ויסתיימו בתחנה החדשה.

המהנדס הראשי של אגד, האחראי על הקמת התחנה, רם אשר, מסר כי התחנה החדשה משלימה את השינוי התחבורתי בחיפה שהחל עם פתיחתה של התחנה "מרכזית המפרץ" ליד קניון לב המפרץ.