עובד עיריית ת"א פוטר בשל חילול אנדרטת יצחק רבין ז"ל

העובד, הוא נער בן 18 שנשר מבית הספר והועסק בדואר המקומי של העירייה במסגרת פרוייקט "העסקת חניכים" שנפלטו ממסגרות החינוך

עובדת עיריית ת"א, צעיר בן 18, פוטר היום מעבודתו ונפתחה נגדו חקירה על השטחת ציבור ואיומים ברצח. בשעה 09:00 בבוקר, הגיעו קבוצה של בני נוער מתנועת "הנוער העובד והלומד", הבוקר, בזמן שהגיעו חניכי "הנוער העובד והלומד" להניח זרי פרחים על האנדרטה, הגיע העובד למקום, קילל אותם ואף איים שירצח אותם אם ימשיכו להניח זרי פרחים על האנדרטה.

העובד, הוא נער בן 18 שנשר מבית הספר והועסק בדואר המקומי של העירייה במסגרת פרוייקט "העסקת חניכים" שנפלטו ממסגרות החינוך. השוטר המוצב דרך קבע בעירייה, סמ"ר אילן אלשייך, עיכב את העובד לחקירה במרחב ירקון. בשעות הבוקר הוא נחקר במשטרה, לאחר שכאמור הוגשה נגדו כאמור תלונה. במשטרה אומרים כי ביזוי אנדרטה מהווה עבירה פלילית.

במקביל, עם היוודע דבר האירוע לסמנכ"ל משאבי אנוש בעירייה, משה שץ, הוא הורה מייד על פיטוריו של הנער. מהעירייה נמסר, "מדובר בהתנהגות שאינה נורמטיבית, אינה מקובלת ופסולה. ההתנהגות אינה מכבדת עובד עירייה בפרט ואזרח ישראלי בכלל".

הדברים מתרחשים ימים ספורים בלבד אחרי האירוע שתועד ושודר בתוכנית "אולפן שישי" בערוץ 2, בה נראה אדם יורק על האנדרטה לזכרו של רבין ז"ל. בשבוע שעבר, בעת שצוות טלוויזיה צילם כתבה לקראת העצרת לזכר רבין בשבת, לכדה עדשת המצלמה עובר אורח שיורק על האנדרטה. גם נגד האיש הוגשה תלונה במשטרה.

בנוסף, ביום שישי חיללו אלמונים את האנדרטה, שהוצבה בדיוק במקום הרצח. על האנדרטה רוססו צלבי קרס ועל תמונה גדולה של יצחק רבין הניצבת בסמוך נכתבה הכתובת "כהנא צדק". אזרחים שחלפו בסמוך לאנדרטה ביום שישי בשעות הבוקר המוקדמות הבחינו בכתובות והזעיקו את המשטרה. נציגי העירייה הגיעו עד מהרה למקום כדי לנקות את האנדרטה.

עוד התברר בשבוע שעבר, כי לא מדובר במקרה יחיד. כתובת "כהנא צדק" רוססו גם בחולון, בגינה ציבורית בהרצליה ובבני ברק. על קיר מחלף שער הגיא הופיעו סיסמאות בגנות יצחק ולאה רבין ז"ל.