המטריד המיני יורשע

המחוזי: במיוחד ראה המחוקק להחמיר בעבירות של הטרדה מינית במקום העבודה, בשל שכיחותן הרבה, כפיפות המוטרד למטריד, יצירת סביבה עויינת למוטרד והעמדתו בפני הדילמה של קבלת טובות הנאה למול ההנאה המינית של המטריד

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה ערעור של מנהל חברה, שהטריד מינית עובדת בחברה, על הרשעתו בדין. המערער ביקש לבטל את הרשעתו ולהסתפק במתן צו שירות לתועלת הציבור ללא הרשעה. בקשתו, כאמור, נדחתה.

במהלך החודשים פברואר עד אפריל 01' נהג המערער - המבוגר מהמתלוננת ב-30 שנה - להעיר למתלוננת הערות בעלות אופי מיני, הסתכל לכיוון החזה שלה ונגע בידיה. באחת הפעמים ביקש ממנה להיכנס למשרדו, סגר את הדלת ואמר לה שהוא מתגעגע אליה, נטל את ידה והחל מלטפה, באומרו "אני מלטף אותך".

שירות המבחן המליץ לבטל את ההרשעה, אלא שבית משפט השלום דחה את ההמלצה, בקובעו שרק במקרים יוצאי דופן יימנע בית המשפט מלהרשיע נאשם. לטענת המערער, מעשיו ואמירותיו ניצבים ברף התחתון של עבירות ההטרדה המינית, וכן שמדובר בעבירות שתחום התפרשותן רחב מעבר למה שניתן לצפות בדין הפלילי.

בית המשפט המחוזי דחה את טענות המערער. בית המשפט ניתח את הגדרות העבירות בחוק למניעת הטרדה מינית ואת מטרותיהן. במיוחד ראה המחוקק להחמיר בעבירות של הטרדה מינית במקום העבודה, בשל שכיחותן הרבה, כפיפות המוטרד למטריד, יצירת סביבה עויינת למוטרד והעמדתו בפני הדילמה של קבלת טובות הנאה למול ההנאה המינית של המטריד.

(ע"פ מחוזי י"ם 7361/03 ועקנין נ. מ"י, פס"ד מיום 26.10.06. השופטים יפה הכט, עוני חבש ומשה רביד. בשםפ המערער עו"ד יאיר גולן, בשם המשיבה עו"ד נורית ליטמן)