ח"כ דליה איציק מאיימת לעתור לבג"ץ נגד מכרז האוצר לקמפיין על התקציב ל-2004

איציק פנתה לנתניהו וביקשה ממנו להעביר לידיה תוך 48 שעות את מסמכי המכרז ופירוט העלויות שהוצעו על פרסום מודעות ענק ושעוד מתוכננות להתפרסם

יו"ר סיעת העבודה ח"כ דליה איציק איימה אחה"צ לעתור לבג"ץ נגד שר האוצר בנימין נתניהו אם לא יורה לאלתר לפסול את המכרז שמשרדו ערך בסוף השבוע שעבר למתן שירותי ייעוץ ותקשורת בנושא התכנית הכלכלית לשנת 2004.

איציק פנתה לנתניהו באמצעות עו"ד אלדד יניב וביקשה ממנו גם להעביר לידיה תוך 48 שעות את מסמכי המכרז ופירוט העלויות שהוצעו על פרסום מודעות ענק ושעוד מתוכננות להתפרסם.

איציק טוענת כי מדובר במכרז "חפוז" שלא לומר מכרז "תפור", ומסתמכת על דובר האוצר שטען כי התנהל הליך מסודר של מכרז כשההפניה הראשונה היתה לקבלת הצעות ולמחרת התנהלה פגישה אישית עם כל מציע. הדובר מצוטט על ידיה כמי שאמר ש"מדובר בחלון זמן רחב ואף אחד לא קיבל החלטה חפוזה".

איציק מביאה לעומת זה את לוח הזמנים שבו מתנהל המכרז לפיו תוך שעות ספורות ביום ה` שעבר ב-29 באוקטובר פלטו מכשירי הפקסימליה ברחבי ת"א את ההצעות ובעלי משרדים ליחסי ציבור נערכו עד לשעה 13:00 אחה"צ של אותו יום להגיש את הצעותיהם בכתב ואף להכין מצגות כדי שיספיקו לעלות למחרת לירושלים כדי להציגן בפני ראשי האוצר.

למרות זה מציין עו"ד יניב מפי איציק כי במקביל למכרז החל האוצר בפרסום מודעות ענק בעלות יקרה בלא שההוצאה הכרוכה בפרסום הובאה לאישור ועדת הכספים של הכנסת.

"אם לא היה מדובר בכספי עתק של הציבור שעה שמשרד האוצר הניח על שולחן הכנסת את הצעתו לקיצוצים שחריפים מהם לא היו שנים רבות, הרי שהודעת הדובר היתה נחשבת להלצה הטובה בעיר", אומר עו"ד יניב מפי יו"ר סיעת העבודה וכאמור תובע את ביטול המכרז לפני שתבוא עתירה לבג"ץ.

האוצר העביר בינתיים לועדת הכספים בקשה להקצבת ה-2.5 מיליון שקל עבור מסע יחסי הציבור לתכנית הכלכלית לרבות ההשלכות על הפנסיה ושינוים מבניים במשק.

הבקשה אמורה לעלות לדיון כנראה מחר (ב`) בבוקר ונציגי העבודה וש"ס הקדימו להודיע שבכוונתם לעשות לאוצר "בית-ספר" במסגרת הדיון.