קבוצות מחיר חדשות לרכב יקבעו שווי השימוש

השינויים המהותיים ביותר חלו בקבוצת הרכב הבינונית, בעיקר בקבוצה מחיר 160-155 אלף שקל, שהאוצר הפחית את שווי השימוש מ-2,260 שקל כיום ל-1,700 שקל, ואילו הוועדה הגדילה אותה ל-2,360

ועדת הכספים אישרה היום (ג') תקנות חדשות, המשנות את דירוג קבוצות המחיר של כלי הרכב החדשים, הקובעות את שווי השימוש ברכב צמוד כהכנסה זקופה החייבת במס.

הדירוג שאושר שונה מהצעת האוצר, שגם היא הכניסה שינויים בדירוג הקיים, אשר לא התקבלו על דעת הוועדה. השינויים החדשים אושרו במו"מ ממושך עם האוצר, אותו הובילו ח"כ אלי אפללו (ליכוד), שהתנגד להצעות האוצר, ומנהל הוועדה טמיר כהן, שפעלו בגיבוי מלא של יו"ר הוועדה, ח"כ אברהם הירשזון.

העיקרון הכללי של צדק חברתי הנחה את אנשי הוועדה בתיקון שאושר. לפיכך, הם החליטו להפחית את שווי השימוש לקבוצת הרכב הזולה ביותר מ-1,000 שקל ל-950 שקל. זאת, לאחר בדיקה יסודית בשוק הרכב, שהעלתה כי קבוצה זו מהווה כשלושה רבעים מצי הרכב בארץ, ובעליה הם למעשה הדרג היצרני הראשי, המשתמש ברכבו בעיקר לצורכי עבודה.

לעומת זאת, הוחלט להגדיל את שווי השימוש לשתי הקבוצות הגבוהות ביותר. הצעת האוצר לגבי שתי קבוצות אלה לא שינתה את המצב הקיים.

השינויים המהותיים ביותר חלו בקבוצת הרכב הבינונית, בעיקר בקבוצה מחיר 160-155 אלף שקל, שהאוצר הפחית את שווי השימוש מ-2,260 שקל כיום ל-1,700 שקל, ואילו הוועדה הגדילה אותה ל-2,360 - שכן לפי הבדיקה שערך כהן התברר, כי מדובר ברכב של מנכ"לים.

הוועדה לא עשתה כל שינוי לגבי אגרות רישוי הרכב.