דנקנר השקעות מנהלת מו"מ למכירת 38 דונם ממגרשים שבבעלותה בנתניה

החברה מעוניית למכור את כל השטח או חלקו; הערכות בענף: דנקנר מבקשת 90-80 מיליון שקל

דנקנר השקעות מנהלת מגעים למכירת שטחים שברשותה במזרח נתניה. כך מסר ל"גלובס" מקור מקורב לחברה.

המגרשים, בשטח כולל של 38 דונם, מיועדים לבניית 435 דירות ודנקנר מבקשת עבור העיסקה על-פי הערכה, 90-80 מיליון שקל. במידה ולא יימצא רוכש לכל השטח מוכנה החברה למכור גם חלקים ממנו, נמסר.

דנקנר השקעות רכשה את המגרשים ממינהל מקרקעי ישראל באמצע 2000, לאחר שזכתה ב-4 מכרזים של המינהל. החברה שילמה בסך הכל בעד המגרשים 77 מיליון שקל, כולל פיתוח. החברה מבקשת עתה לקבל את הסכום היחסי ששילמה אז, בתוספת הצמדה למדד.

מקור המקורב לחברה אמר ל"גלובס", כי מתנהל מו"מ עם "גורם רציני בענף", על מכירת המגרשים. לדבריו, הגורם המתעניין בקנייה מציע בעד המגרשים מחיר נמוך ממה שדורשת דנקנר, עקב השפל בענף הנדל"ן והדירות.

במגעים הועלתה אפשרות שירכשו רק חלק מהמגרשים ולא כולם. המגרשים אותם מנסה דנקנר למכור מיועדים לבניית 187,120,75 ו-53 דירות והמחיר הנדרש הוא יחסית לזכויות הבנייה על כל מגרש.

בבעלות דנקנר השקעות מגרש נוסף במזרח נתניה, שאותו רכשה ממינהל מקרקעי ישראל במכרז באוגוסט 2002. המגרש הוא בן 4.5 דונם, והוא מיועד לבניית 30 יח"ד. החברה שילמה עבור מגרש זה 3.8 מיליון שקל למינהל מקרקעי ישראל. לא נמסר אם גם מגרש זה כלול בעיסקה האפשרית.

דוברת קבוצת דנקנר אמרה בתגובה לידיעה, כי החברה אינה מנהלת כל מו"מ למכירת כל המגרשים או חלקם.