גם נצבא פוזלת לחו"ל: מנהלת מגעים לרכישת נכס בצרפת מא. לוי

עשויה להשקיע 30 מיליון אירו ברכישת הנכס, מרכז לוגיסטי בפאריס

דירקטוריון חברת הנדל"ן נצבא החזקות , צפוי לדון היום בהרחבת פעילותה של החברה אל מעבר לים. ל"גלובס" נודע, כי נצבא מנהלת מגעים עם חברת ההשקעות הבורסאית א. לוי, שבשליטת האחים עזרא, יונה ואברהם לוי, לרכישת הבעלות במרכז לוגיסטי בפאריס, תמורת כ-30 מיליון אירו. עוד נודע, כי האחים לוי מנהלים מגעים למכירת הנכס למספר גורמים נוספים.

נצבא, מחברות הנדל"ן הגדולות בישראל, עוסקת בייזום, פיתוח, תפעול והשכרת נדל"ן. החברה מתמקדת בתחום המרכזים המסחריים, בנייני משרדים ונכסים תחבורתיים שמושכרים בעיקר לקואופרטיב אגד. החברה נהנית משיעורי תפוסה גבוהים של כ-90% בנכסיה המניבים.

נצבא סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם הפסד עצום של 78.2 מיליון שקל, בעיקר כתוצאה מהחלת תקן 15, לירידת ערך נכסים, על חלק מנכסיה. לאחרונה דיווחה החברה, כי בכוונתה לבצע הנפקת אג"ח בהיקף כולל של 200 מיליון שקל, חודשיים לאחר שחברת הדירוג מעלות הפחיתה את דירוג התחייבויות החברה מ-AA מינוס ל-A (הפחתה של שני דירוגים).

על רקע נחיצות בגיוס הון למימון פעילותה, צפויה התנגדות בדירקטוריון נצבא שיתכנס היום לדון בעסקה עם א. לוי. מקורבים לנצבא מעריכים, כי חברת גרנית הכרמל תתנגד לרכישת הנכס בצרפת. ככל הידוע, טרפדה גרנית הכרמל אשתקד עסקה בה ביקשה נצבא לרכוש נכסים במזרח אירופה מידי חברה בשליטת הקבלן יעקב אנגל.

גרנית הכרמל, שמחזיקה בכ-10% ממניות נצבא החזקות, התמודדה השנה במכרז לרכישת השליטה בחברה-האם, נצבא התנחלות, בו זכתה קבוצה שמייצג עו"ד שאול ברגרזון והכוללת את דודי עזרא ויגאל אהובי.

על פי תנאי העסקה, שטרם יצאה לפועל, תרכוש קבוצת ברגרזון יחד עם קואופרטיב אגד (ביחס של 60:40) את הבעלות בנצבא התנחלות, במחיר המשקף שווי של כ-160 מיליון דולר לנצבא החזקות - הנכס העיקרי של נצבא התנחלות. שווי זה, גבוה ביותר מפי 3 (!) לעומת מחיר השוק לפיו נסחרות כיום מניות החברה בבורסה.

העברת השליטה בנצבא התנחלות לידי קבוצת ברגרזון-אגד, צפויה עדיין לעמוד במבחן בית המשפט: עתירתם של כ-30 מבעלי המניות בנצבא התנחלות כנגדה, אליה הצטרפו גם גרנית הכרמל וגמול, המחזיקות במניות נצבא החזקות.

חברת א. לוי השקעות עוסקת בייזום והקמת פרויקטים למגורים, וכן ברכישה, פיתוח והשבחת נכסים מניבים בארץ ובחו"ל (בעיקר בצרפת). כמו כן, מחזיקה החברה בבעלותה את מלון גולדן טוליפ בים המלח. לוי, שבשנים קודמות התאפיינה ברווחיות גבוהה, עברה להציג בשנים האחרונות הפסדים כבדים כתוצאה מהוצאות מימון גבוהות. את החודשים ינואר-יוני סיימה החברה בהפסד של 14.8 מיליון שקל. מחזור ההכנסות של החברה בחצי הראשון של השנה הסתכם ב-75 מיליון שקל ומיוחס ברובו לנכסים המניבים בחו"ל.