בני בגין הודיע על הצגת מועמדותו לראשות הממשלה והקמת תנועת ימין מחוץ לליכוד "הוויתורים לפלשתינים הפכו את הליכוד, העבודה ורשימת המרכז למפלגות נדל"ן"

"ההתקפלות הפכה לערך בפני עצמו. הסכם וואי - פיתוי לערפאת להכריז על מדינה פלשתינית"

"לקראת הבחירות הקרובות, כדי להעניק ניצחון של המחנה הלאומי על מחנה הדיכדוך, יש להציג מועמדות נוספת לראשות הממשלה. על כן אני מציג את מועמדותי לראשות הממשלה", כך הודיע היום ח"כ בני בגין, במסיבת עתונאים בת"א.

בניגוד למסיבות העתונאים שקיימו דן מרידור ועוזי לנדאו, נמנע בגין מהתקפה אישית על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ובכל מהלך מסיבת העתונאים הוא לא הזכיר את שמו אפילו פעם אחת. עם זאת, הוא תקף את הנהגת המדינה ומדיניותה.

בגין, המקים תנועת ימין חדשה, סירב להרחיב את הדיבור על אפשרות להצטרפות אישים נוספים מהמפד"ל, או ממפלגות אחרות לתנועתו, אך נקב, בכל זאת, בשמותיהם של חברי הכנסת מיכאל קליינר ודוד ראם, להצטרפותם הוא מייחל.

לדעתו, אם לא תוצג מועמדות של המחנה הלאומי לראשות הממשלה, אפשר, כי הציבור יחשוב שמחנה זה אינו מסוגל להקים מקרבו מנהיגות שתתווה דרך פוליטית ברורה, בה תומך המחנה הלאומי.

הוא הדגיש שצעדו לא יגרום להחלשת המחנה הלאומי וציין, כי כל עוד למחנה הלאומי יש %50 ומעלה תמיכה בציבור, הצגת שני מועמדים לא תזיק ואפילו תועיל לו.

הוא הוסיף, כי תקוותו להיות מועמד המחנה הלאומי, שיעלה לסיבוב השני בבחירות לראשות הממשלה.

לדבריו, המטרה היא בת השגה. הוא קרא לכל אותם שאומרים כי אין סיכוי - להתאחד וליצור את הסיכוי בעצמם.

בגין הקדיש את עיקר נאומו למצב המשא ומתן עם הפלשתינים ואמר, כי בשורת הסכם אוסלו "הגיעה לשוקת שבורה", גם הודות להבנה אסטרטגית בין אש"ף לבין החמאס, המופנית נגד ישראל. לדעתו, אין כל סיכוי לפשרה טריטוריאלית בשטחים ויהיה זה "צעד בלתי סביר, בלתי הגיוני ובלתי אחראי" להעביר בתנאים אלה שטחים נוספים "לשליטתו של ערפאת ולהשפעתו של החמאס".

בגין דיבר על הסתירה שבין שגשוגה הטכנולוגי של מדינת ישראל והתקדמותה בכל התחומים לבין תחושת החולשה הפנימית של אזרחי ישראל, הדיכדוך וההיגררות, לאור המצב הקיים. הוא ציין את "ההתקפלות שהפכה ערך בפני עצמו, גם כשידוע שהוויתור לא מוביל לשום הישג, בלבנון, ביהודה ושומרון ובחבל עזה".

הוא הזהיר, כי אם ייושם הסכם וואי, ייווצר רצף טריטוריאלי ומעבר פתוח בין עזה והשטחים והדבר ייצור פיתוי עבור ערפאת להכריז על הקמת מדינה פלשתינית. הוא קרא למנוע מגמה זו.

"האם ממשלה ימנית, המספקת שטחי מחיה לטרור היא אכן ממשלה ימנית" הוא שאל וציין שחרף הנימה התקיפה שנשמעה אמש בישיבת מרכז הליכוד נגד ערפאת, הרי שיותר מכל בולטת "ותרנותה ועייפותה של ההנהגה בישראל ושבירת המחנה הלאומי".

לדבריו, ערפאת הבין כבר מזה זמן את הדפוס המאפיין את הנהגת ישראל: "מדברים ומתפארים, מדברים ומוסרים, ומוכנים להמשיך ולמסור".

"הנכונות לוויתורים על שטחים הופכת את הליכוד, מפלגת העבודה ומפלגת המרכז, שקמה זה עתה, למפלגות נדל"ן". בציבור נוצר מעגל קסמים, בו מוקרנת עייפות הציבור דרך הסקרים להנהגה. זאת, במקום לחנך ולהסביר, היא משדרת כי העייפות מוצדקת והיאוש מובן. "נוצר מעגל קסמים של דכדוך לאומי".

בגין הדגיש, כי יכולתה של מדינת ישראל לשגשג ולהתקדם לא תלויה ב"זדון לבם" של הפלשתינים והיא לא תתקיים אך ורק לאור הצלחה במשא ומתן עם הפלשתינים. לדבריו, מדינת ישראל מתחזקת והולכת על אפם וחמתם של אסאד וערפאת.

בתשובה לשאלה מה היה אומר אביו, מנחם בגין, על צעדו, הוא השיב: "שמתי לב בשנים האחרונות שיש אנשים רבים שהכירו את מנחם בגין ומרשים לעצמם מדי פעם להגיד מה הוא היה אומר. היתה לי היכרות מסויימת עם אותו אדם ואני מנסה מאוד להגביל את עצמי לדבר בשמו של זולתי. אם אטעה, הוא לא יהיה כאן לתקן את טעותי", אמר בגין וסירב להשיב לגופו של עניין.

בתשובה לשאלה, אם טעה כאשר קרא בבחירות האחרונות להצביע עבור נתניהו, הוא אמר, כי נהג כהלכה לפני שנתיים וחצי, כיוון שסבר שיש להפסיק את תהליך אוסלו: "התפשרתי מבחינתי פשרה לא פשוטה", הסביר בגין את הצטרפותו לממשלת נתניהו, ואמר, כי עשה זאת על יסוד ההבטחה, כי ימומש עיקרון ההדדיות במשא ומתן עם הפלשתינים.

באשר לציבור החרדי, אמר בגין, כי "ציבור זה עומד בשנים האחרונות במתקפות שבמדינות אחרות היו נחשבות אנטישמיות"