עד סוף פברואר 2004 יושג המימון לפרויקט הרכבת הקלה בירושלים. כך מעריך מנכ"ל ואוליה העולמית (לשעבר ויונדי), הנרי פרוגליו, המבקר בארץ.
ואוליה שותפה בקבוצת סיטי-פס שזכתה במכרז הרכבת הקלה בירושלים ב-2.7 מיליארד שקל. להערכת פרוגליו, המימון יבוא מבנק לאומי ומבנק הפועלים.
עוד אמר פרוגליו, כי ואוליה תמשיך להשקיע בארץ גם בעתיד, למרות המצב הפוליטי ולמרות המצב הכלכלי. לדבריו, הוא מאמין בכלכלה הישראלית ומשוכנע שהיא תצא מהמיתון.
פרוגליו הדגיש, שהעולם כולו שרוי כיום במיתון, ואילו על חברה גדולה דוגמת ואוליה מוטל להביט כמה שנים קדימה ולקרוא את מצב השוק העתידי.
עוד אמר פרוגליו, שקבוצת ואוליה מאמינה בפרויקטים של PPP (ראשי תיבות באנגלית של "שותפות ציבורית-פרטית") ולא בשיטה הבריטית של פרויקטים של PFI("זיומת מימון פרטית") שבהם המגזר הציבורי שוכר פרויקטים מהמגזר הפרטי. לדבריו, ואוליה מתמחה בהקמה ובתפעול של פרויקטים, ואין לה עניין להיות בעלים של תשתיות.
פרוגליו הוסיף, כי ואוליה אינה מתכוונת להתמודד במכרזים שיפורסמו להפרטת החברות הממשלתיות. החברה גם אינה מתכוונת להתמודד במכרזים להקמת מתקני אנרגיה גדולים.
ואוליה היא אחת מקבוצות המים והתשתית הגדולות בעולם ומחזור פעילות החברה מסתכם ב-30 מיליארד יורו.
לדברי פרוגליו, ב-5 השנים הקרובות מתכננתה הקבוצה להרחיב את פעילותה בארץ ולהשתלב בפרויקטים בהיקף של עד 4 מיליארד דולר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.