אחוזי הצבעה נמוכים ביותר בסיבוב השני; מהפכים באשקלון, קרית-גת, ירוחם וכפ"ס

רוכברגר הפתיע וגבר על קאול ברמת השרון * מועמדי המפד"ל זכו בבחירות בצפת ובטירת הכרמל

הסיבוב השני בבחירות לרשויות המקומיות ייזכר בעיקר בשל ההפתעות שהוא סיפק והמשך המהלומות שהליכוד ספג ברשויות המקומיות. הסיבוב השני נערך אתמול (ג') ב-44 יישובים ברחבי הארץ, בהם לא הושג הרוב המינימלי הדרוש, של 40% לפחות, בסיבוב הראשון.

במשרד הפנים הביעו תקווה, כי בסיבוב השני, אחוזי ההצבעה יהיו גבוהים יותר מאשר לפני שבועיים. עם סגירת הקלפיות התברר, כי שיעור ההצבעה הגיע ל-38% בלבד, זאת לעומת 45% הצבעה שנרשמו בסיבוב הראשון.

מהפכים נרשמו בקריית גת ובאשקלון. בערים אלו טרח ראש הממשלה, אריאל שרון והגיע פעמיים ואף שלוש על מנת לתמוך במועמדי הליכוד, ביקורים שלא הועילו בדיעבד.

גם בכפר-סבא הפסיד מועמד הליכוד, יעקב אוחיון, לראש העיר החדש , יהודה בן-חמו. בליכוד מצאו נחמה בקריית שמונה ובשדרות.

הליכוד והעבודה: מרוצים

בקרית שמונה זכה ראש העיר המכהן, חיים ברביבאי בראשות העיר. אולם, הוא ייאלץ להתמודד עם מועצה רבת סיעות. ראש עיריית שדרות, אלי מויאל, יכול לנשום לרווחה והוא ימשיך לכהן כראש העיר בחמש השנים הקרובות גם כן.

בשתי המפלגות הגדולות, כמו בסיבוב הראשון, כולם טוענים לניצחונות. ראש מטה הבחירות המוניציפליות של מפלגת העבודה, ח"כ איתן כבל, ציין, כי מועמדי העבודה הביסו את מועמדי הליכוד בארבעה יישובים מתוך חמישה, בהם היה מאבק "ראש בראש" בין המפלגות הגדולות.

מנגד, בהודעת הליכוד צויין, כי "גם בסיבוב השני זכה הליכוד במספר הנצחונות הגדול ביותר, כאשר ניצח בתשעה ישובים והדיח מועמדים של העבודה בבנימינה ובדליית אל כרמל. נציגי הליכוד מכהנים בכ-50% מהיישובים היהודיים".

הפתעות מעניינות נרשמו גם ברמת השרון, שם הפסיד מי שהוליך בבטחה בסקרים, יצחק קאול, ליצחק רוכברגר. כך גם בישוב שהם, שם זכה בראשות העיר המועמד העצמאי, גיל ליבנה, שגבר על ראש המועצה היוצא, שחר בן עמי.

מועמדי המפד"ל הפתיעו

גם במפד"ל יכולים לחייך. לראשונה זה שנים ארוכות, הצליחה המפלגה להכתיר שני ראשי עיר מטעמה, בצפת ובטירת הכרמל. בערד ניצח איש הקרייה למחקר גרעיני, מוטי בריל, ובירוחם נבחר ראש המועצה לשעבר ברוך אלמקייס.

להלן התוצאות בחלק מהישובים:

באור יהודה זכה ראש העיר המכהן, יצחק בוכובזה, שהשיג 56.89% מהקולות, וגבר על יוסף דוד, שזכה ב-43%.

באילת ניצח מאיר יצחק הלוי עם 51.5% את ראש העיר לשעבר במשך שתי קדנציות, רפי הוכמן, שזכה ב-48.49% מהקולות. באשקלון ספג הליכוד את המכה הצורבת מכל. בעיר הדרומית, הדיח המועמד העצמאי רוני מהצרי, עם 54% מהקולות, את ראש העיר המכהן, שבתאי צור, אשר נתמך בידי הליכוד.

אלמקייס חוזר לירוחם

בבנימינה-גבעת עדה עוד לא יכולים לגזור את הסרטים, מאחר והפער עומד כעת על ארבעה קולות בלבד וקולות החיילים טרם נספרו. נכון לסגירת הגיליון, בנימין ארנס-ארד ניצח את אריה זיתוני, כאשר זכה ב-50.05% לעומת 49.95%.

באיחוד הרשויות של הכפרים ג'וליס, ירכא, יאנוח-ג'ת ואבו סנאן (גיי"א), ניצח סאלח אבו ריש עם יותר מ-99% מהקולות, לאחר שיריבו התפטר. בטירת הכרמל ניצח, כאמור, מועמד המפד"ל, אריה פרג'ון שזכה ב-54% וגבר על יריבו, טל אריה.

51% מתושבי ירוחם בחרו להחזיר את ראש העיר לשעבר, ברוך אלמקייס לכסא ראש העיר ולהדיח את ראש העיר המכהן, מוטי אביסרור. אלמקייס כיהן לפני עשור שנים כראש מועצת ירוחם. אולם, הבחירות הוקדמו לאחר שדו"ח ועדת חקירה של משרד הפנים משנת 1991, מצא חשדות נגדו לאי סדרים, הונאה ומירמה. בכפר-סבא, כאמור, ניצח יהודה בן-חמו, עם 73%, את סגן ראש העיר מהליכוד, יעקב אוחיון, שקיבל רק 27% מהקולות.

בבחירות במודיעין-מכבים-רעות, זכה ראש מועצת מכבים-רעות, משה ספקטור עם 55.1% מהקולות. הוא גבר על סגן ראש עיריית מודיעין, אמנון מרחב שזכה ב-44.9% מהקולות.

העבודה איבדה את ערד

בערד ניצח הד"ר מרדכי בריל, עם 56%, את משה אדרי, עם 44% ולראשונה מאז הקמתה של ערד, לא ישלוט בה ראש עיר ממפלגת העבודה. גם בצפת, כאמור, זוכה המפד"ל בבכורה. ישי מימון יהיה ראש העיר הבא של הישוב בצפון הארץ לאחר שגרף 52.75% מהקולות ובכך למעשה, הדיח את ראש העיר המכהן, עודד המאירי שקיבל 47.31% מהקולות.

במהפך שנרשם בקרית גת קיבל ראש העיר החדש, אבירם דהרי, 69.30%%, לעומת 30.70% בלבד שקיבל ראש העיר המכהן, אלברט ארז. בקריית שמונה ניצח, כאמור, ראש העיר המכהן, חיים ברביבאי עם כ-58.20% וגבר על מועמד מפד"ל שלישי הרב נסים מלכה שזכה ב-41.80%.

במושבה לשעבר, רמת השרון, זכה כאמור המועמד העצמאי יצחק רוכברגר בראשות העיר לאחר שקיבל 57.62% מהקולות לעומת יריבו, איש העסקים מועמד שינוי, יצחק קאול, שזכה ב-42.38% בלבד.

גם בשדרות שמר ראש העיר המכהן על מקומו. אלי מויאל זכה ב-53.11%. מהקולות וגבר על ראש העיר לשעבר, דוד בוסקילה, שקיבל 43.20% מהקולות. מהפך מרשים בשוהם כאמור, שם ניצח המועמד העצמאי, גיל ליבנה עם 56.8% מהקולות והדיח את ראש העיר המכהן, שחר בן עמי, שזכה ל-43.2% בלבד.