סטיבן לוי מצדיע (שוב) לנוחי דנקנר

אנליסט יו.בי.אס מציב רף של 107.7 שקל למניות אי.די.בי - גבוה ב-35% ממחיר השוק

שוק המניות ממשיך לחייך לנוחי דנקנר, בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי. בתום גל נוסף של מימושים והנפקות אג"ח (האחרונה שבהן היום), שתרמו להשבחת שווי הקבוצה, מעדכן סטיבן לוי, אנליסט בנק ההשקעות יו.בי.אס, את המלצת הקנייה שהעניק למניית אי.די.בי אחזקות בחודש ספטמבר.

לוי קובע מחיר יעד של 107.7 שקל למניית אי.די.בי (23.85 דולר) הגבוה ב-35% ממחיר השוק ומשקף שווי של כ-900 מיליון דולר לחברה. מחיר היעד של לוי משקף שווי הגבוה ב-10% מהמחיר בו נרכשה השליטה באי.די.בי ע"י נוחי ושותפיו, אברהם לבנת ויצחק מנור, בחודש מאי. זאת, גם לאחר שאי.די.בי חילקה דיבידנד של 120 מיליון דולר לבעלי המניות בחודש ספטמבר.

מחיר היעד הנוכחי שמציב לוי למניית אי.די.בי גבוה ב-6% ממחיר היעד בהמלצתו הקודמת (101.5 שקל) בה טען, כי "דנקנר מתכוון להפוך את אי.די.בי לחברה רזה ואכזרית".

בהמלצה הנוכחית מציין לוי, כי גנדן, חברת ההשקעות שבאמצעותה רכש נוחי את השליטה באי.די.בי, הרשימה אותו בששת החודשים שחלפו מאז רכישת השליטה. לדבריו, מציגה גנדן תרבות ארגונית חדשה, המתבססת על טיפול צמוד בחברות הקבוצה. מבין אנשי "הגברדיה הוותיקה" בקרב מנהלי אי.די.בי נותרו על מקומם רק אלי כהן (מנכ"ל אי.די.בי פיתוח) וזהבית יוסף (סמנכ"ל הכספים של הקבוצה). לנעליהם של היתר נכנסו אנשי גנדן, בראשות דנקנר, שאף השתלבו בדירקטוריונים של חברות המפתח בקבוצה.

לוי מציין את המהלכים המאפיינים את אי.די.בי מאז העברת השליטה: מימוש אחזקות בחברות שאינן בליבת העסקים של אי.די.בי וחלוקת דיבידנדים, שנועדו לשחרר מזומנים כדי לשרת את החוב העצום שנטלו הבעלים החדשים. הקבוצה מכרה חבילות של מניות בשוק, תוך ניצול הגאות בבורסה (פרטנר, קריאו, כלל ביטוח, בנק דיסקונט, ודסק"ש) בהיקף של מאות מיליוני שקלים. בד בבד, גייסו החברות המרכזיות בקבוצה (אי.די.בי אחזקות ופיתוח, דסק"ש ואזורים) יותר ממיליארד שקל באג"ח.

בנוסף, חולקו כאמור דיבידנדים בחברות המרכזיות בקבוצה, ששיאם דיבידנד של 540 מיליון שקל שחילקה אי.די.בי אחזקות עצמה בספטמבר, עם פרסום דו"חות הרבעון השלישי.

יו.בי.אס מעריכה את השווי הנכסי הנקי של אי.די.בי אחזקות ב-4.77 מיליארד שקל (יותר ממיליארד דולר). האחזקה בכלל ביטוח מוערכת ב-1.28 מיליארד שקל, סלקום ב-946 מיליון שקל (הנחה של 10% על שווי פרטנר), נשר ב-605 מיליון שקל, שופרסל ב-448 מיליון שקל, אזורים ב-389 מיליון שקל ונכסים ובניין ב-336 מיליון שקל. האחזקה בחברת הכבלים תבל מוערכת באפס.

באשר לצעדיה הבאים של גנדן, מצפה יו.בי.אס להמשך מגמת המימושים וגיוסי החוב באי.די.בי, על מנת להחליף חוב בנקאי ולאפשר לבעלי השליטה להחזיר את חובותיהם לבנקים. יו.בי.אס איננה מודאגת מרמת החוב הנוכחית של אי.די.בי, הגם שלא הייתה רוצה לראותו גדל.

בשלב הבא מאמינה יו.בי.אס, כי הקבוצה תגדיל את השקעותיה באחזקות ליבה, ולא תתפלא אם יתגשם התרחיש לפיו תרכוש החברה את אחזקותיהן של בלסאות וספרא בסלקום (בה היא מחזיקה כיום 25%). פעולה כזו, מעריך לוי, מקיימת את האסטרטגיה של שימוש בכספי הקבוצה להשקעות בנכסי ליבה, שבטווח הבינוני והארוך יסייעו לצמצום הדיסקאונט בין שווייה הכלכלי של החברה לשווי השוק שלה. עוד מעריך לוי, כי בעקבות הדיבידנד שחילקה אי.די.בי בספטמבר, תחלק החברה דיבידנד של 282 מיליון שקל ב-2004, המהווה את יתרת רווחיה הצבורים.