ג'יימס מרדוק, המנכ"ל, יכהן גם בדירקטוריון BSkyB שבשליטת אביו, היו"ר רופרט מרדוק

האסיפה הכללית של חברת שידורי הלוויין אישרה את המינוי, חרף מחאות בעלי מניות נגד "נפוטיזם"

המנכ"ל החדש של רשת השידור הבריטית BSKYB, ג'יימס, בנו של רופרט מרדוק, נבחר למועצת המנהלים של החברה, למרות מחאות מצד כמה בעלי מניות בחברה.

מינויו של ג'יימס מרדוק בן ה-30 זכה לביקורת והיו שהגדירו את מינויו "נפוטיזם", כאשר אחד המשקיעים הגדיר את המבנה החדש של מועצת המנהלים של החברה "מדאיג למדי".

הלורד סיינט ג'ון מפוסלי, דירקטור שעמד בראש מסע הבחירה של מרדוק הבן, הצליח להדוף קמפיין שנועד לסלק אותו ממועצת המנהלים. סיינט ג'ון זכה ב-59% מהקולות.

רופרט מרדוק הגן על קידום בנו לתפקיד מנכ"ל אחת החברות הציבוריות הגדולות בבריטניה בראיון לבי.בי.סי. "אני מכיר את מרבית האנשים בענף זה... מאוד שוכנעתי שלג'יימס יש את הכישורים להנהיג", אמר מרדוק האב, תוך שהוא מוסיף כי יהיה מוכן לפטר את בנו מתפקידו החדש אם ייווכח כי לא מילא את תפקידו כראוי.

מרדוק, החולש על אימפריית ניוזקורפ שבבעלותה 4 עיתונים בתפוצה ארצית בבריטניה בצד עיתונים בארה"ב ובאוסטרליה, זכה לקיתונות של ביקורת שלשום על הערותיו ביחס לפוליטיקה הבריטית. מרדוק אמר לבי.בי.סי ש"אנו עלולים למצוא עצמנו נקרעים בנושא החלטתנו" במי עלינו לתמוך בבחירות הבאות בבריטניה.

הוא אמר ש"יהיה עלינו לראות לצפות מה יהיו פניה החדשים של המפלגה השמרנית, "עתה לאחר שלרשות המפלגה נבחר מייקל הווארד, אך עדיין עליו להוכיח עצמו. ראש הממשלה הנוכחי, טוני בלייר, הפגין אומץ בחזית הבינלאומית", אמר מרדוק האב.

כמה בעלי מניות שהשתתפו בפגישה, זעמו על הנעשה בחברה. "אני מרגיש שבעלי המניות הרגילים זכו ליחס של התנשאות ובוז" אמר קן קולברט, בעל מניות בחברה. בעל מניות נוסף, ג'ון מרשל, אמר: "אפשר שלורד סיינט ג'ון הוא מומחה לענייני חוקה, אך הוא אינו מומחה בניהול חברות - הוא מכהן במועצת המנהלים של החברה זמן רב מדי".

ניוז קורפ מחזיקה בכ-35% ממניות BSKYB ו-10% נוספים מוחזקים על ידי משקיעים אמריקניים המעניקים תמיכתם למרדוק האב. כמה בעלי מניות הצביעו נגד מינויו של ג'יימס מרדוק על מנת להביע את מחאתם סביב השינויים במועצת המנהלים של החברה.

שלשום הציגה BSKYB תוצאות מרשימות לרבעון השלישי. הרווח לפני מס זינק ל-150 מיליון ליש"ט (252 מיליון דולר) , ואילו מחזור המכירות גדל ב-17% והסתכם ב-850 מיליון ליש"ט. מספר המנויים ברבעון שחלף גדל ב-170 אלף איש והסתכם ב-7 מיליון.