שמואל עינב מתכוון להקים עיר חרדית נוספת מצפון למודיעין

איש הנדל"ן שמואל עינב רכש באחרונה, יחד עם משקיעי חוץ, מיתחם בן 1,000 דונם מצפון למודיעין, מעבר לקו הירוק. עינב ושותפיו שילמו למוכרים, ערבים מקומיים, 10 מיליון דולר, לפי 10,000 דולר לדונם.

עינב מתכנן לבנות במקום את העיר מתתיהו מזרח, שבה יהיו 5,000 דירות וו-30 אלף תושבים לפחות, כולם חרדים. הוא כבר פעל לחלוקת המיתחם למגרשים, ועשה בו עבודות פיתוח. עינב כבר החל במכירת מגרשים בודדים לחברות שונות, ובהן חפציבה של משפחת יונה, שיבנו במקום.

חברת סי.פי.אם חתמה על חוזה עם עינב, לפיו תנהל את הפרויקט, תמורת עמלה ודמי ניהול בגובה 4% ממחירי המגרשים והוצאות הבניה. סי.פי.אם היא חברת ניהול הפרויקטים לנדל"ן הגדולה במדינה, ובין היתר היא מנהלת פרויקטים לבניית 10,000 דירות לחרדים במודיעין עילית וקרית ספר, הנמצאים בסמוך למתתיהו מזרח. בראשה עומד עמיקם אורן, מי שהיה מנכ"ל משרד השיכון.

עינב הוא אחד ממשקיעי הנדל"ן הוותיקים בארץ. בשנים לאחר מלחמת ששת הימים התמחה בקניית קרקעות מידי ערבים ביהודה ושומרון. עינב החליט על בניית העיר החדשה לאחר שהתברר, שקיים ביקוש רב של חרדים ודתיים לקניית דירות באיזור זה, והן נחטפות במהירות. הסיבה העיקרית היא שהדירות זולות. היזמים קונים את הקרקעות במחירים נמוכים, כפי שמדגימה העיסקה האחרונה.

הדירות נבנות ברמה סטנדרטית וללא אביזרי מותרות. כתוצאה מכך, יכולים חרדים לקנות דירות בנות שלושה חדרים ב-90 אלף דולר. משרד השיכון נותן הלוואות סיוע לרכישת הדירות.