מהנדס מגדלי התאומים בישראל: "אפשר היה להציל עוד אנשים"

"אפשר היה להציל לפחות חלק מאלפי הנספים באסון מגדלי התאומים", אמר אמש (ג') המהנדס היימן בראון, שהיה המהנדס האחראי לבניית מגדלי התאומים בשנות ה-60. בראון דיבר אמש במושב הנעילה של הכנס הארצי של מהנדסי הבניין שנערך בת"א.

בראון אמר כי בעת תכנון המגדלים ב-1965, נקבע "קו אש" באמצע המגדלים. התוכנית הייתה שבמקרה חירום יעלו העובדים הנמצאים בקומות העליונות לגג המגדלים, ומשם יחולצו באמצעות מסוקים. אולם ברגע שהמטוסים פגעו במגדלי התאומים סגרו שלטונות התעופה מיידית את המרחב האווירי באזור, כך שהמסוקים לא יכלו להגיע.

בראון אמר, כי על פי התוכנית ירדו כל העובדים שנמצאו מתחת לקו האש באמצעות חדרי המדרגות לשעת חירום. לדבריו כל העובדים והאנשים שנמצאו בבניין מתחת לקו האש ב-11 בספטמבר ניצלו.

בראון סיפר כי על פי התכנון נבנו במגדלי התאומים שלושה חדרי מדרגות, שניים מהם ברוחב 1.10 מטר ואחד ברוחב של 1.40 מטר. חדרי מדרגות ברוחב זה אפשרו לפנות במהירות בתוך מספר דקות את כל אלפי העובדים בבניין.

בראון אמר כי לדעתו לא נעשתה שגיאה בתכנון המגדלים, והם הוכנו כראוי גם לשעת חירום. בראון עלה לארץ עם משפחתו לפני 3 חודשים ואמש הייתה הופעתו הראשונה בישראל. בינואר יתחיל ללמד בטכניון.