הסערה בענף הטלוויזיה סביב בחירתה של התוכנית "כוכב נולד" כתוכנית העשור של ערוץ 2, כפי שנעשתה בתחרות מסך הזהב ששודרה במוצ"ש האחרון - אינה נרגעת. התוכנית, גברה על תוכניות ותיקות ממנה בערוץ כמו "שידור חי של דן שילון", "פספוסים", "הכספת", "רק בישראל", וה"ראשון בבידור" תוכניתו של דודו טופז.
בעקבות הבחירה טענו בתעשייה, כי היתה טעות בשיבוץ התוכנית בקטגוריה, וכי התוצאות משקפות את גילאי המשתתפים בהצבעה, שנעשתה באמצעות הטלפון, הסלולר והאינטרנט אשר ברובם, באופן מסורתי הם צעירים.
בעקבות הטענות, הזמינו עורכי התחרות השבועון "פנאי פלוס" וזכיינית ערוץ 2 קשת סקר שבדק את אוכלוסיית המשתתפים בהצבעה. לפי הנתונים של חברת טלמסר, 84% מהמצביעים הם בני 18 ומעלה, כאשר 64% מהמשתתפים היו בני 25 ומעלה.
בפילוח פרטני יותר נמצא כי ש-33% הם בני 25-34, 20% בני 18-24, 16% בני 35-45, 16% עד גיל 17 ואילו היתר 15% הם "קשישים" בני 46 ומעלה.
עורך פנאי פלוס, יגאל גלאי, אמר בתגובה, כי בניגוד לטענות שהופיעו לאחר הטקס, כי המצביעים הינם ילדים ונוער, הנתונים מוכיחים שהרוב המוחלט הם בוגרים. "הניסיונות להכפיש את קהל הבוחרים עלולים לחזור כבומרנג לאנשי הטלוויזיה המאוכזבים שיצאו נגד קהל זה, שהוא גם הקהל שלהם", אמר גלאי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.