מסך הברזל

איך מוכרים אוויר

"טופ מודלס", ערוץ 2, יום רביעי, 21:15

"טופ מודלס" הוא סרטון על שתי דוגמניות ישראליות צעירות, המשתתפות בתחרות עולמית בסינגפור. או, אולי הוא סרטון על סינגפור, אחד האיים המהממים בעולם. ואולי, במחשבה נוספת, זהו סרטון המתמקד בתחרות דוגמנות בהשתתפות עשרות צעירות עוצרות נשימה, הנערכת בסינגפור. במחשבה אחרונה, שפטו בעצמכם: שלוש כוכבות לסרט הזה: מאי אקרמן וישראלה אבתאו, זוכות פרס "טופ מודלס ישראל 2003", לצד מיכל ינאי המתלווה אליהן מטעם טלעד. בחלקו הראשון של הסרט מהדסות להן מיכל ושתי הדוגמניות ברחבי סינגפור, ינאי מנפקת בקצב פרטים מפתיעים לגמרי עבור הצופה כמו "סינגפור התגברה על חסרון במשאבים טבעיים והיא מעצמה כלכלית" ועוד כהנה וכהנה.

לרגע עולה החשש שמא גנבה ינאי את משבצת השידור של אייל פלד והיא משיבה לו טובה תוך כדי, אך לא כך. כשאנו משתכנעים שסינגפור באמת מהממת מגיעים לתחרות עצמה, אך רק למשך שלוש וחצי שניות, והופ! חוזרים לרונדלים בסינגפור, הפעם באי סנטוזה. קצת שופינג, 30 דקות חולפות ועכשיו ניגשים לתחרות באמת. טוב, כבר לא נעים.

לתחרות עצמה יש כוח משיכה משל עצמה, כי הדוגמניות שבחרה סוכנות Elite אכן מהממות. הקולומביאנית עושה חשק לחיות כפאבלו אסקובר, האינדונזית מספקת סיבה להודנא כוללת עם האיסלאם, הפולניה כמעט ושלחה אותי ישר לשגרירות לדרוש אזרחות. הישראליות לא עולות לגמר והסלובקית לוקחת. "לא נורא, עם ישראל חי" מכריזה ינאי וזהו, זה נגמר.

"It's a show about nothing", הסביר פעם סיינפלד את הרעיון לסיטקום שלו, רוצה לומר: אתה עומד בתור למסעדה סינית שעה? הנה לך פרק בסדרה. בטלעד אימצו את הרעיון בחיבה. כי תוכנית תיירות על סינגפור זה אחלה. גם תחרות דוגמניות זה אחלה. גם סרט תיעודי על חיי דוגמניות זה אחלה. אבל כשהכל אחלה, זה כבר חומוס. ובשביל מעורב ירושלמי אפשר לעבור לערוץ 10.

זה מה שלמדתם היום

"פריים טיים", Yes, יום רביעי, 22:30

"הערב בפריים טיים: מה אפשר ומה אי אפשר לעשות ביד", פותחת דנה הרמן את התכנית, מלאת ערגה לימי התהילה שלה ב"סקר הסקס הגדול".

הפעם בתכנית ארבעה אייטמים. בראשון מופיעה קבוצת "רוחניים" אשר בעזרת טקסים ונגיעות הדדיות מודרכות מנסה להתגבר על המחסום שבין גבר לאישה. "גברים רוצים קודם כל שיגעו בזין שלהם, ונשים רוצות לטיפה", מסכמת מנחת הקבוצה ומסבירה כיצד הסדנא מקרבת בין נוגה למאדים.

האייטם הבא אמור להיות מעין מאחורי הקלעים של עולם האפנה. מעצב העל קרל לגרפלד, שנראה כמו פלאטו שרון בזמן שצבע שיערו לבלונד-פלטינה כדי לחמוק מהאינטרפול, אומר כמה מילים על אופנה. כמה צילומי שוטים של דוגמניות והאייטם נגמר בלי אמירה ברורה. שיהיה.

אנו עוברים לעקוב אחר שני מעצבים מוכשרים שתיכננו את אחד המיצגים שהושלכו למים בגני יהושוע באירוע הפלוג-טג של רדבול. הידעתם כי פלוג-טג זה יום תעופה בגרמנית? זה מה שלמדתם היום ב-Yes.

ולקינוח חוזרת הרמן בכתבה על מפעל לייצור ידני של תכשיטים ומראיינת את בעלת המפעל איילה בר. זו למעשה הכתבה היחידה המושקעת בכל התוכנית וגם היחידה שצופנת איזושהי אמירה: "איך את מרגישה עם זה שאת מייצרת תכשיטים שנרכשים בכל העולם?", שואלת הרמן את אחת הפועלות. "זו הרגשה טובה", היא עונה, "כי אני רואה את המצב בחוץ וככה אני יודעת שלא יישלחו אותי הבייתה".

הערב בטלוויזיה

לשוחרי וודי אלן. סרט מ-99' על גיטריסט השני הטוב בעולם אחרי ד'גאנו ריינהארט הגדול. שון פן מגלם את הגיטריסט ההולל והבזבזן. לצידו סמנטה מורטון, ואומה תורמן. דרמה קומית כובשת ומשוחקת מצוין.

* "מתוק ומרושע"/ ערוץ הסרטים

שידור ישיר מיד-אליהו, מכבי תל-אביב מול פנאתנייקוס היוונית במסגרת היורוליג.

* "כדורסל מהיורוליג"/ ערוץ 1

זוכרים את ז'אן פול-בלמונדו ולינו ונטורה מתקופת הזוהר שלהם בשנות הששים? הנה הזדמנות לרענן את הזיכרון (או לעשות היכרות, במקרה הטוב). בסרט הזה אנרי ורניי, שחתום על עוד כמה סרטי פעולה צרפתיים עשויים היטב, מביים את השניים כזוג נוכלים חביבים.

* "מאה אלף דולר מתחת לשמש"/ ערוץ 33

סדרה עטורת פרסים על פי ספר של חניף קוריישי (שגם ביים), על נער הודי שגדל בפרבר לונדוני ועובר תהליך התבגרות לא קל כמי שבא מתרבות זרה, בנוסף לצרות הרגילות של גיל ההתבגרות.

* "בודהה מהפרברים"/ ערוץ 23