מנכ"ל רשות שדות התעופה, גבי אופיר, הציג אתמול (ג') את התוכנית להקמת שדה התעופה החדש באילת - בבאר אורה - במהלך כנס אילת.
לדבריו, יהיה זה שדה תעופה בינלאומי לכל דבר, שיחליף את השדה המרכזי כיום באילת, הנמצא בתוך העיר, וכן את השדה הנוסף הממוקם בבסיס הצבאי עובדה, המרוחק 67 ק"מ מאילת. השדה החדש ימוקם 18.5 ק"מ מאילת.
לדברי אופיר, רשות שדות התעופה תשקיע 150 מיליון דולר בפרויקט. כעת, מגבשת הרשות את הפרוגרמה המפורטת, ובאוגוסט 2004 ייצא מכרז לקבלן שיתכנן ויבצע.
לדבריו, השדה יוכל לשרת את כל יעדי אירופה, אורך המסלול יהיה 2,600 מטר, וכן יהיו בו טרמינל, חניות למטוסים, עמדות תדלוק ושטחי מסחר. אופיר העריך, כי השדה יהיה מוכן לפעולה ב-2007.
לדברי אופיר, בשדה החדש לא יהיו שרוולים שיובילו למטוסים ומהם, עקב העלות היקרה. לדבריו, במהלך ינואר יחל שיפוץ בהשקעה של כ-3.2 מיליון שקל בשדה הישן באילת, והוא יימשך כחודש. במהלך תקופה זו, הפעילות תעבור לעובדה.
אופיר אמר, כי תפעול שדות התעופה הפנים-ארציים גורם לרשות הפסד של 17 מיליון דולר בשנה, הפסד המסובסד על- ידי הטיסות הבינלאומיות.
יו"ר התאחדות בתי המלון באילת, אהרון דקל, אמר, כי לכנס הגיעו השנה 247 סוכנים, ורק חמישה ביטלו ברגע האחרון. לדבריו, ההתאחדות הציבה לעצמה שלוש מטרות עיקריות בתקופה הקרובה:
החזרת התיירים האירופיים בהיקפים גדולים יותר במהלך 2005-2004; קידום מינהל השיווק באילת שהוקם באחרונה על-ידי משרד התיירות; הפעלת מותג חדש, ככל הנראה "אחזור מפרץ הים האדום", שיכלול את שיווק עקבה, אילת וטאבה לתיירים מחו"ל.
הוא ציין, כי מינואר ועד אוקטובר השנה ביקרו באילת 2.3 מיליון תיירים מהארץ ומחו"ל, מתוכם 1.8 מיליון ישראלים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.