ביה"ד הארצי לעבודה יכריע היום בעתירה שעניינה איסור על ההסתדרות לקיים מגה-שביתה

השופטים יידרשו להכריע בבקשה האם להמשיך את השביתה הוירטואלית שמשמעותה הקפאת התקבולים השוטפים המגיעים למדינה מרכבת ישראל ורשות שדות התעופה

בית הדין הארצי לעבודה עשוי להכריע היום (ג') בעתירה שעניינה איסור על ההסתדרות לקיים מגה-שביתה. נשיא ביה"ד סטיב אדלר והשופטים אלישב ברק ויגאל פליטמן, יידרשו להכריע בבקשה האם להמשיך את השביתה הוירטואלית שמשמעותה הקפאת התקבולים השוטפים המגיעים למדינה מרכבת ישראל ורשות שדות התעופה.

עוה"ד נחום פינברג, ב"כ רכבת ישראל ורש"ת, אמר בדיון שהתקיים אתמול עד לשעות הלילה המאוחרות כי בחשבון הנאמנות של הרכבת הופקדו עד עתה למעלה מ-10 מיליון שקלים ובחשבון הנאמנות של רש"ת ישנם כ-75 מיליון שקלים שהצטברו במהלך ימי "השביתה הוירטואלית". פיינברג ביקש באופן דחוף לבטל את השביתה הוירטואלית, וזאת בטענה כי הגופים עומדים בפני קריסה ואי יכולת להמשיך ולשלם לעובדים ולספקים.

עיקר הסכסוך בין האוצר וההסתדרות הינו נושא הפנסיה והשינויים שמוביל האוצר בתחום, לרבות העלאת גיל הפרישה. במהלך הדיון בביה"ד שהתקיים עד לשעה זו, אמר אייל בן שלוש, המפקח על הביטוח במשרד האוצר, כי לנגד עיניו עומדת טובת העמיתים. "המהלך שנעשה בפנסיה הינו מהלך להצלת הקרנות, כיוון שהיתה סכנה מיידית לקריסתן. בשבועות האחרונים היתה הידברות אינטנסיבית והיום ברור לנו יותר כיצד הסדר הפנסיה יכול להיראות בסופו של יום".

כאמור, ביה"ד יכריע היום בשאלות האם לתת צו מניעה שיאסור על ההסתדרות לקיים מגה-שביתה ואילו הגבלות יחולו על הצו, האם לבטל או להשאיל על כנה את השביתה הוירטואלית, וקביעת לוחות הזמנים בתיק לקראת מתן פסק הדין.

במהלך הדיון ניסה אדלר לשלוח את הצדדים להידברות והציע 48 שעות של הידברות. ביה"ד הודיע, כי כיוון שלא התקבלה הסכמה בין הצדדים, הוא יכריע מחר בעניין.

הממונה על התקציבים באוצר, אורי יוגב, אמר בדיון: "אנו נמצאים במצב שבו ההדברות יצרה אצל שני הצדדים יתר ודאות ביחס לעמדות ולדרישות. אנחנו מבינים מה ההסתדרות רוצה, אך עדיין לא ברור מהיכן ילקחו המקורות ומהם הפתרונות האפשריים".