חנוך ארליך עזב את שותפיו; מקים את משרד גיסין-ארליך, שכבר התמקם במגדל יהלום ברמת-גן

חמש שנים, לאחר שעזב עם ארבעה שותפים את משרד יוסי שגב והקים עמם משרד חדש, מתגלעים בקיעים בשותפות הזו: עו"ד ארליך שוב עוזב, והפעם לטובת שותפות חדשה, עם עו"ד גיא גיסין

לפני חמש שנים, באופן חסר תקדים, עזבו חמישה שותפים את משרדו של עו"ד יוסי שגב, והקימו משרד משלהם. החמישה הם יורי נחושתן, גבי ספרן, אבי מרום, חנוך ארליך, ואבי שרף. חמש שנים אחרי, מתגלעים בקיעים בשותפות הזו: עו"ד חנוך ארליך עוזב את השותפים, לטובת שותפות חדשה, עם עו"ד גיא גיסין. ממש היום, עזב ארליך את המשרד הנוכחי, הממוקם בבית ש.א.פ. המשרד החדש ייקרא מעתה גיסין-ארליך, וכבר התמקם במגדל יהלום ברמת-גן.

חמשת השותפים הובילו בזמנו טיפול בתיקים הגדולים במשרד שגב. ארליך טיפל בזמנו עם שגב, בייצוג של ליז הרדי, בסכסוך על עיזבון האב, שאול איזנברג המנוח, והוא זה שנשלח אז לדובב את עורך הדין השווייצרי של איזנברג. יש שיאמרו, כי אותה שיחה, ממנה עלה כי איזנברג ז"ל נטל את מקור הצוואה, המורישה לבנו 80% מעזבונו - היתה הקטליזטור להסכם הפשרה בין ארווין לאימו ואחיותיו.

לאחר סכסוך עם שגב, שעניינו כמובן, כסף, החליטו חמשת השותפים לעזוב. פחות או יותר מהיום להיום, הם איתרו משרד, ועברו אליו. חלק מהלקוחות ממשרד שגב עברו איתם, ודי מהר הם התבססו היטב. במשרדם החדש, הם הנהיגו את שיטתו של שגב: שכר טירחה לפי הצלחה.

השמועות מספרות, שכבר בשנה הראשונה לקיומו של המשרד הצעיר, הגיעו השותפים להיקף הכנסות כפול מהצפוי. המשרד אף שכר מספר עורכי דין שכירים, אם כי לא גדל משמעותית.

השותפים טיפלו בתיקים גדולים: בין היתר ייצגו את אלפרד אקירוב, את אנגל, את חירות מקבוצת שיכון ובינוי. השותפות היתה שווה: כל אחד מהשותפים החזיק 20% בשותפות.

ארליך, בן 38, התמחה אצל נשיא בית המשפט המחוזי בת"א, אורי גורן. בין היתר ייצג את מתיו ברונפמן, בסכסוך בין ברוס רפפורט לקרן אתגר; את מלכיאל שרבט, בתביעה גדולה כנגד אחיו ובבוררות מולם; את חרות בסכסוך מול בעלי מלון הייאט ים המלח, הנוגע להתחשבנות בהיקף כ-40 מיליון שקל, על הקמת המלון. הוא ייצג את הבנקים בבקשת פירוק נגד קבוצת גולקל, וכן בבקשה למינוי כונס לחברות מוביילקום ופייג'קום; עוד ייצג את קבוצת יצחק תשובה, קבוצת מריו לזניק, האחים רויכמן, קבוצת האחים עופר, רב בריח, מבני גזית - בסכסוכים שונים.

בעת האחרונה החלו להתגלע בקיעים מסויימים בין חמשת השותפים. מצד אחד, מספרים חבריו, ארליך הרגיש שהיקף העבודה שלו וההישגים שלו בתיקים, גדולים משל האחרים. בד בבד, החלו התחשבנויות קטנוניות בין השותפים בענייני הוצאות.

בשלב כלשהו, הרגישו השותפים שזה לא הולך יותר יחד, והחליטו להיפרד. שני הצדדים כאחד - עו"ד יורי נחושתן, מצד אחד, וארליך מצד שני, מדגישים שהפרידה היא בהסכמה, תוך הבנה וברוח טובה. ארליך אפילו נשאר כמה ימים במשרד הנוכחי, עד למעבר למשרד החדש. נחושתן: "זה לא פרידה שדומה לפרידה הקודמת, משגב. כל הפרטים נסגרו בינינו בהסכמה. יש לקוחות שהוא ימשיך לטפל בהם ויש לקוחות שאנו נמשיך לטפל בהם". ארליך: "הגענו להחלטה משותפת שאנו צריכים ללכת לדרך חדשה והכל נעשה בהסכמה מלאה והדדית ובשיתוף פעולה".

למשרד החדש, יביא ארליך את ניסיונו בניהול הליכים בבית משפט - כינוסי נכסים, תביעות רשלנות מנהלים, סכסוכי בעלי מניות. באי מייל שהעביר עו"ד גיא גיסין ללקוחות המשרד, ובו בישר על צירופו של ארליך ועל המעבר למשרדים החדשים, הוא ציין כי ארליך "צבר ידע רב וניסיון, תוך הענקת טיפול אישי ויצירתי לסכסוכים רחבי היקף בתחום הליטיגציה המסחרית על כל גוניה וסוגיה".

גיסין עוסק במשפט מסחרי, ניירות ערך, בנקאות וליטיגציה. בין היתר ליווה את בנק כרמל למשכנתאות, ושימש מזכיר הבנק. במסגרת זו, ייצג את הבנק בליווי וקידום עיסקאות שונות בשוק המשכנתאות, ואף השלים הליך לשינוי מבנה הבעלות בבנק.

כן טיפל בסכסוכי בעלי מניות ובעלי שליטה בחברות פרטיות וציבוריות. בין היתר ייצג את בעלי המניות בקבוצת פלד גבעוני-פויכטונגר, ובעלי הטירה בגעש. בין היתר ליווה הנפקות שונות, בהן צינורות המזרח התיכון, צבי צרפתי ובניו, אורדן, אורלייט, שמן תעשיות, אלקטרה תעשיות, צמיחה אינווסטמנט האוס, קבוצת מפעלי מגמ, ו.ש.פ קפיטל הולדינגס, ורימוני תעשיות.