בוטלה תוכניתם של דודו טופז ופרץ בוני הנגב לבנות קניון נוסף בן 17,000 מ"ר בעיר דימונה

התקבל ערעור קארדי הבונה קניון בעיר; לטענתו, ללוש הבטיח לא לאשר בניית קניון בעשור הקרוב

הוועדה המחוזית לתיכנון ובנייה במחוז הדרום ביטלה אתמול (ב') את תוכניתם של חברת פרץ בוני הנגב והבדרן דודו טופז, לבנות קניון בן 17,000 מ"ר משולב עם אלמנטים תיירותיים בדימונה, בהשקעה של כ-20 מיליון דולר.

הוועדה קיבלה את הערר של חברת אלין, הנמצאת בבעלות איש העסקים הלל קארדי מבאר שבע, הבונה קניון מתחרה בעיר.

הוועדה המחוזית, בראשות אהרון ברוכין, מתחה ביקורת חריפה על עירית דימונה ועל ראש העיר הקודם, גבי ללוש, שאישרו את הפרויקט של פרץ בונה הנגב.

הוועדה המחוזית קבעה, כי שיקול הדעת של הוועדה המקומית, שאישרה את הפרויקט ב-20 ביולי, היה "שגוי ובלתי ראוי".

לטענת הוועדה המחוזית, ללוש הבטיח בפברואר 2002 לקארדי, כי לא יתן עד 2010 אישור לבניית קניון נוסף בעיר. קראדי, העיד בפני הוועדה, כי על סמך הבטחה זו רכש מנגה נדל"ן את המגרש להקמת הקניון ב-2 מיליון דולר.

במהלך תקופת התכנון של הפרויקט, פנה ראש העירייה לשעבר, גבי ללוש, לדודו טופז ולחברת פרץ בוני הנגב והציע להם להקים קניון גדול בכניסה לעיר. טופז ופרץ בוני הנגב חתמו על הסכם שותפות להקמת הפרויקט, החלו בתכנון, ואף חתמו על הסכמים עם מספר רשתות ארציות להשכרת שטחים מסחריים בקניון.

על רקע זה, ומתוך חשש לעתיד הפרויקט שלו, פנה קראדי לעיריית דימונה וביקש לבטל את ההיתר שנתנה הוועדה המקומית לפרויקט של טופז ופרץ בוני הנגב, אך נענה בשלילה.

לאור זאת, פנה לוועדת הערר המחוזית שליד הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בדרום, נגד הקמת הפרויקט. כאמור, הוועדה קיבלה את טענותיו וביטלה את ההיתר לטופז ופרץ בוני הנגב.

קראדי אמר היום בתגובה: "החלטת הוועדה נכונה וראויה, ועתה אוכל להתחיל בבניית הקניון שלי. 8,800 מ"ר בהשקעה של 9.5 מיליון דולר".

מחברת פרץ בוני הנגב נמסר, כי בכוונתה לערער על החלטת ועדת הערר.