שמואל הולנדר: רוב עובדי המדינה הנוקטים בעיצומים אינם רוצים בכך

נציב שירות המדינה: "דווקא העובדים שנוקטים עיצומים הם ברמות השכר הנמוכות, ועובדים קשי יום, שלא מקבלים שכר, ואין לכך שום סיבה"

נציב שירות המדינה, עו"ד שמואל הולנדר, אומר כי רוב עובדי המדינה הנוקטים בעיצומים, כלל אינם רוצים בכך, אך נאלצים לעשות זאת בגלל הוראת ההסתדרות ואיומי הוועדים. לדבריו, 90% מהעובדים, עובדים עבודה סדירה ומלאה, ודווקא העובדים החדשים ובשכר נמוך הם שנאלצים לנקוט בעיצומים, למרות שהמאבק הוא לא על האינטרסים שלהם.

"אותם עובדים הנוקטים בעיצומים נאלצים לעשות את זה. הוועדים כופים את זה עליהם. יש עובדים שמאויימים ואני יודע את זה. יש לי דוגמאות של עובדים, שאומרים לי, אין לנו ברירה, אנחנו יודעים שאין שום סיבה לעניין", אמר הולנדר.

הולנדר הוסיף כי אין הצדקה לעיצומים של עובדים המדינה, ולפגיעה באזרחים. לדבריו הפגיעה היא לא רק באזרחים, גם בעובדים. "דווקא העובדים שנוקטים עיצומים הם ברמות השכר הנמוכות, ועובדים קשי יום, שלא מקבלים שכר, ואין לכך שום סיבה. הם משמשים כלים. הם אכן שובתים על פי הוראות ההסתדרות אבל לא עבור האינטרסים של העובדים" הוסיף הולנדר.

הולנדר אמר גם כי אין אמת בפרסומים על פיטורי אלפי עובדים, וכי נושא הפנסיה כלל אינו חל על עובדי המדינה, ויש להם פנסיה מצויינת.

הולנדר העריך כי אילו הייתה נערכת הצבעה חשאית בין העובדים, רובם היו נגד העיצומים ונגד השביתה "אני משוכנע , ואני חי בתוך השטח ובתוך עמי אני יושב, שהרוב הגדול של העובדים היו נגד השביתה", אמר הולנדר.