ארזים במגעים להכנסת משקיעים זרים לחברה

החברה: מדובר במגעים ראשוניים בלבד עם שני גורמים בחו"ל ולא ניתן להעריך את סיכוי הבשלתם לכדי השקעה בפועל

ארזים , חברת הנדל"ן המניב של מאיר גורביץ`, ממשיכה לפעול עם הפנים אל מעבר לים. לאחר שהשלימה לא מכבר רכישת מגדל משרדים נוסף בלונדון, אישרה היום לבורסה כי מתנהלים מגעים להכנסת משקיעים זרים לחברה.

על פי הודעתה לבורסה, בוחנת ארזים אפשרויות לגיוס הון לחברה או לחברות הבנות, ובמסגרת זו מתנהלים מגעים עם שני גורמים בחו"ל. מדובר במגעים ראשוניים בלבד, ובחברה טוענים שלא ניתן להעריך את סיכוי הבשלתם לכדי השקעה בפועל.

ארזים פועלת בתחום הנדל"ן המניב, כשמרבית פעילותה נעשית כיום בלונדון באמצעות חברות בנות. כ-95% מנכסי החברה ממוקמים בבריטניה, והם אחראים על 90% מהכנסותיה.

החברה הציגה לא מכבר את דו"חות הרבעון השלישי, מהם עולה כי החברה רשמה גידול שולי ברווח התפעולי מתחילת השנה ל-28 מיליון שקל, לעומת 27.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. מתחילת השנה רשמה ארזים רווח נקי של 26.6 מיליון שקל, לעומת כ-51.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. עיקר הפער נובע מהכנסה חד-פעמית של 37.3 מיליון שקל אשתקד, לעומת 16.7 מיליון שקל השנה, הנובעות ממימוש נכסים של החברות הבנות.

ארזים רשמה שיפור ניכר בתזרים המזומנים השוטף, עם 17.1 מיליון שקל מתחילת השנה, לעומת כ-5.1 מיליון שקל בלבד בתקופה המקבילה אשתקד.

לחברה כיום הון עצמי של 107.7 מיליון שקל, המממן מאזן של 1.07 מיליארד שקל. הנכסים הקבועים של החברה עומדים כיום על 816 מיליון שקל, לעומת 553.6 מיליון שקל אשתקד, לאחר שזו ביצעה רכישות נוספות בבריטניה בחודשים האחרונים.

בחודש יולי הודיעה החברה על השלמת רכישת חברת הנדל"ן האנגלית Looklet, תמורת כ-12 מיליון ליש"ט (כ-84.5 מיליון שקל). לוקלט מחזיקה בכ-25 דונם בקרדיף. על חלק מהמתחם הנרכש עומד מבנה ששטחו 7,600 מ"ר, המושכר כולו לבריטיש טלקום ל-17 שנים, תמורת כ-3.25 מיליון ליש"ט בשנה. הנכס של לוקלט הוערך לצורך העסקה ב-52 מיליון ליש"ט (366 מיליון שקל).

חודש לפני כן הודיעה ארזים על מכירת נכס תעשייתי בלונדון, בשטח של כ-1,600 מ"ר, תמורת 1.1 מיליון ליש"ט, וברווח הון של 4.9 מיליון שקל.