ביהמ"ש: לחקור חשדות לשוחד בחירות במצפה רמון

השופט נמנע אמנם מביטול הבחירות, וקבע כי אם לא יוגשו ראיות נוספות, יהיה בכך משום דחיית הערעור, אבל הורה להעביר את כל החומר למשטרה כדי שהנושא ייחקר לעומק

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בבאר-שבע, ברוך אזולאי, הורה להעביר למשטרה, חומר המתייחס לחשד לכאורה לשוחד בחירות, בבחירות לראשות המועצה המקומית מצפה רמון, בהן נבחר סמי שושן, מסיעת "עם אחד".

אזולאי דן בערעור בחירות, שהגיש דרור דבש, ראש המועצה המקומית היוצא. דבש טען, באמצעות עורכי הדין גדעון פישר ונעמה זר-כבוד, כי בהסכם הקואליציוני שנחתם בין שושן לסיעת "מצפה ביתנו", סוכם כי "מצפה ביתנו" תתמוך במועמדות של שושן. לאחר מכן תוקם קואליציה בין שתי הסיעות, ימונה סגן ומ"מ בשכר, מ"מצפה ביתנו", שיועמדו לרשותו מזכירה ומשרד, וכן סגן שיחזיק את תיק הקליטה וייכלול תקן של 2.5 משרות. כמו כן, סוכם, לטענתו, כי עובדים מהחברה הכלכלית ייקלטו כעובדים מן המניין במועצה המקומית.

דבש טען, כי ההסכם הובא לחברי המועצה רק כיממה לפני הבחירות ובכך ניסו להסתיר את ההסכם. כן טען, כי ההסכמה בדבר תפקיד של סגן עם תקן, יש בה משום טובת הנאה אישית ומטרתו היתה להפוך את עובדי החברה הכלכלית לעובדי המועצה, בעוד במחלקת הקליטה של החברה מועסקת אשתו של אחד החותמים.

השופט ציין, כי נראה לכאורה שההסכם מצביע על פוטנציאל של ליקויים המעוררים חשד לכאורה בדבר אפשרות של כוונה לתת טובות הנאה לאשתו של מועמד "מצפה ביתנו", כך שהיא תהפוך לעובדת המועצה. מאידך, אין התייחסות מפורשת בהסכם לקבלתה באופן אוטומטי כעובדת המועצה.

לדבריו, גם בסעיפים נוספים בהסכם יש פוטנציאל של מתן טובות הנאה. עם זאת, הוא ציין, כי בשלב זה לא ניתן לקבוע כי הושגו קולות על-ידי שושן שלא כחוק. לא ניתן לקבוע כי הצבעות כלשהן הושפעו מפעולות שלא כחוק או שהיה בכך כדי להשפיע על תוצאות הבחירות.

לאור זאת, נמנע השופט מביטול הבחירות, וקבע כי אם לא יוגשו ראיות נוספות, יהיה בכך משום דחיית הערעור.

עם זאת, הוא הורה על העברת החומר למשטרה, שתגבש מסקנות ותעביר חומר החקירה לרשות המוסמכת, בהקדם האפשרי, כדי שתהיה אפשרות להעביר את המסקנות ואת חומר הראיות מוקדם ככל האפשר.