מסתמן: הפיכת הנמלים לחברות ממשלתיות - רק ב-2008

העמדה החדשה באוצר ובמשרד התחבורה - על רקע ההכרה שנוצרה, כי הפיכת הנמלים לאלתר לחברות ממשלתיות אינה ברת ביצוע

בניגוד להודעת האוצר, האומרת כי "מונופול רשות הנמלים יבוטל, והנמלים יהפכו לחברות ממשלתיות מיידית בהתאם לתוכנית הממשלה", מתברר, כי בפגישה שנערכה לפני כמה ימים בין אנשי משרד התחבורה לבין נציגי האוצר גובשה עמדה לדחיית המהלך לשנת 2008.

גורמים המקורבים למו"מ המתנהל בין ועדי העובדים וההסתדרות לבין נציגי משרד התחבורה, רשות הנמלים והאוצר, אומרים, כי באופן רשמי נציגי האוצר עדיין מעלים במסגרת הדיונים דרישה להפיכת הנמלים לחברות ממשלתיות עצמאיות באופן מיידי.

עם זאת, בדיונים בלתי פורמליים נאמר, כי המדינה מוכנה לדחיית המהלך למשך מספר שנים. ההסתדרות וועדי העובדים מסכימים להפוך את הנמלים לחברות-בנות של הרשות, אך מתנגדים בתוקף להפיכתם לחברות ממשלתיות נפרדות.

מצד האוצר יושבים במו"מ נציג אגף התקציבים, אופיר קרני, וסגן הממונה על השכר, אהרון עוזיאלי.

העמדה החדשה המתגבשת באוצר ובמשרד התחבורה על דחיית המהלך נובעת לדברי גורמים הקשורים למו"מ מן ההכרה שנוצרה במהלך הדיונים, כי הפיכת הנמלים לאלתר לחברות ממשלתיות אינה ברת ביצוע, במיוחד על רקע התנגדות נחרצת מצד ועדי העובדים.

עם תחילת המו"מ לפני מספר שבועות, החליטו הצדדים למקד את המו"מ בנושא ההסכם הקיבוצי החדש של עובדי הנמלים, ולדחות את שאלת מעמדם של הנמלים לשלב מאוחר יותר, קרי לאחר שיגובש ההסכם הקיבוצי. בימים האחרונים חלה התקדמות במו"מ על ההסכם הקיבוצי, ולכן שאלת מעמדם של הנמלים עלתה על הפרק מחדש.

מחזיק תיק התחבורה בהסתדרות, חיים שייב, מסר ל"גלובס", כי "אנו ממשיכים לנהל מו"מ עם נציגי משרד התחבורה ומשרד האוצר, עם התמקדות בנושא ההסכם הקיבוצי, אשר קובע את זכויות העובדים ומעמדם, ונותן מענה לכל הנושאים הקשורים בהעסקת העובדים. אנו בונים את ההסכם באופן שיתאים לחברות-בנות של הרשות, ובכל מקרה לדעתנו לא ניתן גם באופן מעשי להקים מחר בבוקר חברות ממשלתיות".