עובדי ממן בנתב"ג אינם משחררים סחורות ייבוא

נענו לדרישת ההסתדרות, שטוענת שהנהלת המכס ניסתה לעקוף העיצומים ולשחרר סחורות דרך ממן

עובדי מסופי ממן בנתב"ג פתחו בשביתה והפסיקו לשחרר סחורות ייבוא.

השביתה החלה בהוראת יו"ר מרחב השפלה של ההסתדרות, גבי אסרף, לאחר שנודע להסתדרות, לטענתה, כי הנהלת המכס רוצה לעקוף את השביתה של עובדי המכס. לדברי ההסתדרות, הנהלת המכס הורתה לממן לשחרר את הסחורות ללא בדיקות.

בהסתדרות אישרו כי בתחילה סרבו עובדי ממן להיענות להוראת ההסתדרות להימנע משחרור הסחורות. אולם לאחר שהובטח להם, כי ההסתדרות תעמוד מאחוריהם במקרה ותוגש נגדם תביעה, נענו העובדים לדרישה.

מהנהלת המכס נמסר, כי ההסתדרות יזמה מהלך של שביתת סולידריות של עובדים בחברה פרטית. עוד נמסר, כי ההנהלה ניסתה למצוא בעצם דרכים כדי להקל על העברת הסחורות.

יו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, עודד טירה, קרא לוועד ולעובדי חברת ממ"ן "לשבור את השביתה, שהחלה בשעות אלה לפי הוראת ההסתדרות, ובכך למנוע נזק מציבור העובדים במגזר העסקי".

טירה אמר, כי "בכך שעובדי ממ"ן מונעים מסחורות לצאת לעולם הם נותנים יד לאלה שרוצים להחריב את כלכלת ישראל. מי שמשבית את סחר החוץ של ישראל, כולל מניעת כניסה של מטענים ובהם חומרי גלם, וייצוא, שנעשה בתובלה אווירית, מסייע להחרבת הכלכלה בישראל".

כלכלני איגוד לשכות המסחר מעריכים, כי בנתב"ג מעוכבים היום 6,000 מטענים, בשווי של 180 מיליון דולר. האיגוד הודיע, כי יגיש תביעות אישיות נגד עובדי ממ"ן והמכס. התביעות יוגשו בידי האיגוד, ביחד עם היבואנים הנפגעים מהעיצומים, על אחריות לנזקים הכספיים הנגרמים להם.

בתוך כך נמשכת שביתת עובדי המדינה בכל משרדי הממשלה וביחידות הסמך. עובדי המכס בנתב"ג המשיכו בבדיקת המזוודות הדקדקנית. עובדי בתי המשפט הפסיקו את שביתתם וחזרו למתכונת של עיצומים. עובדי המועצות הדתיות מתכוונים להצטרף לשביתה חל מיום א' בטענה, כי עובדים במועצות דתיות רבות לא קיבלו משכורת זה כמה חודשים.