בריטיש אירוספייס ו-GEC ב"שיחות מתקדמות" על מרקוני

שתי חברות הנשק המובילות בבריטניה, בריטיש אירוספייס וג'נרל אלקטריק אישרו היום (ב') כי הן נמצאות במו"מ מתקדם, בעיקבות דיווחים בעיתונות על כוונתן להתמזג.

ההערכה היא כי בריטיש אירוספייס קרובה להסכמה על רכישת חטיבת האלקטרוניקה הביטחונית של ג'נרל אלקטריק, מרקוני, עיסקה ששוויה מוערך ב-16 עד 18 מיליארד ליש"ט (26-29 מיליארד דולר).

בהודעה משותפת שפירסמו שתי החברות, הן אישרו כי חברי המנהלים של שתיהן נמצאים בשיחות מתקדמות, וכי הודעה נוספת תפורסם במועד המתאים. מקורות פוליטייים ובתחום התעשיות הביטחוניות אמרו כי העיסקה תהיה, ככל הנראה, רק שלב ראשון לקראת הקמת קבוצה אירופית רחבה יותר בתחום הנשק והאירוספייס. המטרה הסופית היא הקמת כוח שיוכל התחרות בחברות הענק האמריקניות דוגמת בואינג, לוקהיד מרטין ורייתיאון.

בחודש שעבר כמעט הגיעה בריטיש אירוספייס להסכמה עם חטיבת הנשק והאירוספייס של דיימלר-קרייזלר (דאסא) על יצירת חברה משותפת עם מכירות בשווי כולל של למעלה מ-23 מיליארד דולר.

המו"מ הופסק לאחר שהתברר שג'נרל אלקטריק מחזרת שוב אחרי בריטיש אירוספייס במטרה ליצור חברת ענק לייצור נשק, בשילוב אנכי.

באחרונה דווח גם כי חברת האלקטרוניקה הביטחונית הצרפתית תומסון ניסתה לעניין את ג'נרל אלקטריק במיזוג בריטי-צרפתי, אולם ככל הנראה תבוצע העיסקה בין שתי החברות הבריטיות