גד זאבי פתח במהלך להחלפת חלק מרואי החשבון בקבוצת כלל סחר

ההיקף הכולל של תיק הביקורת בקבוצה מסתכם במאות אלפי דולרים בשנה

גד זאבי, אשר רכש בינואר השנה את השליטה בכלל סחר תמורת 483 מיליון שקל, החל במהלך של החלפת חלק מרואי החשבון בקבוצה. ההיקף הכולל של שכר טירחת רואי החשבון בקבוצה מסתכם במאות אלפי דולרים בשנה.

אתמול (א') הודיעה כלל מחשבים, מקבוצת כלל סחר, כי משרדו של שלמה זיו (הכולל כיום את מרון-סובל-שור) יחליף את משרד פאהן-קנה בביקורת בחברה. פאהן-קנה הוא רו"ח משותף בקבוצת כלל, יחד עם משרד סומך-חייקין. משרדו של זיו ייעץ לזאבי בשורה של השקעות שביצע בישראל, ובמקביל ייצג את קבוצת שטיינהרדט-טופור כאשר זו רכשה מידי זאבי את השליטה בבנק הספנות.

הביקורת בכלל סחר עצמה נמצאת בידי משרד סומך, אם כי המדובר בתיק קטן יחסית, שכן זו חברת אחזקות בלבד. היקף תיק הביקורת של החברה יקטן עוד יותר, עם מחיקת מניותיה מן המסחר.

משרד סומך הוא גם הרו"ח של ההיפרשוק ושל כלל רשתות; משרד קסלמן הוא הרו"ח של קבוצת גדות; משרד אלמגור הוא הרו"ח של פוסטר מדיה; משרד פאהן- קנה הוא הרו"ח של טרנסכלל סחר; ומשרד שחק הוא הרו"ח של אוברסיז. חברות אלו הן פרטיות, ואינן מדווחות על מינוי והחלפה של רואי החשבון בהן, וככל הידוע - זאבי טרם החליף רואי חשבון אלו.

משרד קוסט-לב-ארי-פורר הוא שליווה את עיסקת כלל סחר מצידו של זאבי, ועל פי ההערכות, הוא צפוי לקבל חלק מתיק הביקורת של הקבוצה. גם משרד אלמגור מטפל בחלק מעסקיו של זאבי ועשוי לקבל חברות נוספות מן הקבוצה.

עד סגירת הגיליון לא התקבלה תגובתו של יוסי אנטורג, שמונה ליו"ר פעיל של כלל סחר מטעמו של זאבי.« מאת איתמר לוין « גד זאבי פתח במהלך להחלפת חלק מרואי החשבון בקבוצת כלל סחר « ההיקף הכולל של תיק הביקורת בקבוצה מסתכם במאות אלפי דולרים בשנה