יוסף פריצקי מסרב לחתום על מינויו של דני ורדי למנכ"ל חברת הגז הטבעי

"לא ניתן למנות מי שהיה נציג של גזפרום" * ורדי: הייתי יועץ ללא תמורה ולא נציג של החברה

דירקטוריון החברה הממשלתית להולכת הגז הטבעי החליט למנות את דני ורדי, לשעבר ראש מינהלת הגז הטבעי במשרד התשתיות וכיום איש עסקים פרטי, למנכ"ל החברה. כך נודע ל"גלובס". החברה לא נתנה ביטוי פומבי להחלטה.

ואולם, שר התשתיות, יוסף פריצקי, מסרב באופן יוצא דופן לחתום על מינויו של ורדי. גורמים ממשלתיים טוענים, כי אסור לפריצקי להתערב במינוי, מה גם שהדירקטוריון מורכב ברובו מנציגי משרדו.

בדירקטוריון מכהנים רק שלושה מתוך חמשת החברים שאמורים להיות בו. שלושתם הם נציגי משרד התשתיות - היועץ המשפטי של המשרד, שלמה בריימן, עובדת המשרד, ירדנה פלאוט, ונציג ציבור שמינה פריצקי, יאיר קישוני. השלושה לא ידעו שפריצקי אינו מעוניין במינויו של ורדי.

האוצר עדיין לא מינה את נציגיו, ולדירקטוריון אין יו"ר. שר האוצר, בנימין נתניהו, נבקש למנות ליו"ר את ראש עיריית בית שאן לשעבר, יוסי בן-לולו, אך ועדת רביבי פסלה את המינוי.

התנגדותו של פריצקי לוורדי נומקה בטענה ש"בלתי אפשרי למנות אדם שהיה עד לאחרונה אחד מנציגיה בארץ של חברת הגז הרוסית גזפרום, שהיא חברת הגז הגדולה בעולם ושעשויים להיות לה אינטרסים בפרויקט הגז הטבעי בארץ".

גזפרום ביקשה להיות מעורבת בפרויקט הגז הטבעי, הן באספקה והן בהולכה, אך בשלב זה לא מתנהל שום הליך לבחירת חברה פרטית שתוליך את הגז. חברת החשמל מבצעת את הפרויקט הימי, ועדיין לא ברור גורל הפרויקט היבשתי, אשר יטופל על-ידי חברת הגז הטבעי החדשה.

לדברי גורמים ממשלתיים המעורבים בנושא, "לפריצקי אסור לעכב מינוי בטענה של ניגודי אינטרסים, והדבר הוא מתפקידה הבלעדי של ועדת רביבי. הבעיה היא, שהוועדה לא תוכל להתכנס ולדון במינוי כל עוד השר לא חותם עליו".

פריצקי אישר שהדירקטוריון בחר בוורדי ושהוא מתנגד לבחירה. לדבריו, "אני חושב שהדירקטוריון לא שם לב לכך שורדי היה נציג גזפרום, ועל כן אני לא מקבל את ההמלצה על המינוי".

לדברי פריצקי, "לא אמלא את תפקידי כראוי אם אהיה חותמת גומי או מריונטה של הדירקטוריון. אני שר שלוקח אחריות, ומשום כך חשוב לי לקחת מנכ"ל שאוכל לעבוד עימו".

על פריצקי נמתחה באחרונה ביקורת משום שראיין בעצמו מועמדים לתפקיד. על כך מגיב המשרד: "השר והמנכ"ל ראיינו את חמשת המועמדים הסופיים, וזאת על פי המותר בחוק החברות, משום שמדובר במינוי שטעון אישור שר". בתשובה לשאלה כיצד לא תיאם עמדות עם נציגיו בדירקטוריון, אמר פריצקי: "לדירקטוריון לא נמסרה שום הוראה או הנחיה מצידי. הם עשו את המיון הראשוני ולבסוף בחרו את ורדי".

ורדי הכחיש בתגובה, כי היה נציג של גזפרום. לטענתו, היה רק יועץ של החברה, "אך לא קיבלתי מהם שום תמורה". לדבריו, רשות החברות הממשלתיות הודיעה לו באחרונה שנבחר למנכ"ל חברת הגז, "אך אם השר מתנגד, כנראה שיש בעיה. עם זאת, כאמור אין שום סיבה להתנגדותו".