גולף-כיתן שוקלת לוותר על זיכיון בנטון

בשלב ראשון, שוקלת החברה לסגור מספר חנויות * כשקיבלה הזיכיון, בינואר השנה, התכוונה להשקיע 2 מיליון דולר ב-10 חנויות

כיתן, בעלת הזיכיון הבלעדי לשיווק אופנת "בנטון" בארץ, שוקלת לוותר על הזיכיון. כך נודע ל"גלובס". במסגרת זו נשקלת סגירתן של מספר חנויות בשלב הראשון. גולף כיתן קיבלה את הזיכיון הבלעדי לשיווק בנטון בארץ בינואר השנה. עם קבלת הזיכיון אמר מנכ"ל כיתן, עזרי גונן, כי כיתן תשקיע 2 מיליון דולר בפתיחת 10 חנויות בשנתיים הקרובות.

עד לחתימת ההסכם ניהלה בארץ את הזיכיון חברת האחזקות "פארו". כיתן הסכימה לקבל את הזיכיון בתנאי שתשלוט במותג ובמדיניות השיווק שלו. עד אז לא היה זיכיון בנטון בארץ בלעדי, וכיתן ייבאה את מוצרי בנטון במקביל לחברות אחרות. רשת בנטון הוכנסה תחת מטריית גולף/כיתן בניהולה של אילנה קאופמן.

בפברואר 97' קיבלה נציגת בנטון בארץ עד אז, חברת "דנדנור השקעות", בשליטת אבי בן-דב, הודעה מבנטון איטליה, לפיה לאחר מכירת מוצרי בנטון לעונת אביב קיץ 98' היא לא תספק לה יותר מוצרים. דנדור הודיעה אז כי היא נערכת להפסקת פעילותה בתחום האופנה בארץ. דנדור הפעילה 10 חנויות בנטון, אולם במהלך 97' החלה להפסיד, מספר החנויות צומצם מ-16 ל-10 וזכיין הרשת העולמית טען להשקעה בלתי מספקת בשיווק, פירסום ובעיצוב החנויות. בן-דב טען לבעייתיות בנושא זכיון ללא בלעדיות.

לאחר שהקימה כיתן חברה משותפת עם בנטון בשם BFK, נפתחו שתי חנויות בנטון בכיתן סנטר בהדר יוסף ובקניון ירושלים במלחה. חנות החברה נפתחה גם בקניון רמת אביב וכאמור תוכננה התרחבות. עזרי גונן אמר בשעתו ל"גלובס" כי עם שם כמו "בנטון" הוא איננו חושש מהתחרות מצד מותגים אחרים ומהמיתון: "המותג בנטון הוא מותג מצוין והשקעה נכונה בו יכולה להביא לשגשוגו כפי שקורה בעולם" - אמר גונן.

אלא שבנטון איבדה מעט מן הקסם שלה גם בארץ וגם בעולם. גם מסעות הפירסום הסנסציוניים כבר אינם עושים כל כך את העבודה, והמיתון שגרר אחריו מחירים גבוהים לא הגביר את הביקוש למוצרים בארץ.

בנטון שייכת ללוצ'יאנו בנטון האיטלקי, היא מפעילה כ-7,000 חנויות ברחבי העולם ומחזור המכירות השנתי שלה עומד על כ-6.7 מיליארד דולר. גולף כיתן מפעילה כ-90 חנויות בארץ ב-3 רשתות: רשת חנויות כיתן, רשת חנויות גולף וליוויס סטור. מחזור המכירות של החברה עמד ב-96' על 370 מיליון שקל.

לא ניתן היה להשיג את תגובת מנכ"ל גולף/כיתן, אילנה קאופמן לידיעה