אולמרט: שיגור עמוס 2 - צעד נוסף המוכיח את יתרון ישראל בתחום ההיי-טק והתקשורת

עמוס 2 מיועד לספק שירותי שידור כגון, הפצת שידורי טלוויזיה ורדיו ישירות לבתי הצופים והפצת שידורים למרכזי הכבלים

לוויין התקשורת עמוס 2 שוגר אמש (ש') לחלל, מאתר השיגור בקזחסטן.

עם שיגורו המוצלח של הלווין, יסתיימו שלוש שנות פעילות, של תכנון, ייצור והכנה של עמוס 2, ע"י חברת חלל- תקשורת והתעשייה האווירית. תוך מספר שבועות יוכנס הלוויין ל"תחנה" המאושרת לו במסלול, יושלמו בדיקות הקבלה במסלול ותתחיל הפעילות המסחרית לאספקת שירותי שידור ותקשורת לאורך כל שתיים עשרה שנות משימתו.

תכנית עמוס 2, היא הרחבת הפעילות של לוויין עמוס 1, שהינו בעל איכויות שידור גבוהות ואשר נתן מענה למגוון רחב של חברות תקשורת בארץ ובעולם. עמוס 1, נבחר בין השאר לשמש כפלטפורמה למתן שירות טלוויזיה ישירות לבתים ע"י חברות כמו YES בארץ ו- HBO בחו"ל.

עמוס 2 מיועד לספק שירותי שידור כגון, הפצת שידורי טלוויזיה ורדיו ישירות לבתי הצופים, הפצת שידורים למרכזי הכבלים, הפצת שירותי אינטרנט ושידור נתונים לרשתות תקשורת. הלווין ישרת לקוחות בישראל והמזרח התיכון, אירופה וצפון אמריקה.

מ"מ ראש הממשלה ושר התקשורת אהוד אולמרט, אשר צפה בשיגור הלווין מן המוקד באוניברסיטת תל אביב, ציין כי שיגור הלוויין עמוס 2 לחלל, הוא צעד נוסף המציב את ישראל בחוד החנית, בתחום ההיי-טק התקשורת בעולם.

לדברי השר מעטות הן המדינות בעולם שלהן יכולת תכנון, ייצור ושיגור לווייני תקשורת לחלל. השילוב של חלל- תקשורת חברה עסקית מסחרית והתעשייה האווירית, הוא שילוב המדגיש את ייחודה של ישראל בתחום התקשורת והטכנולוגיה וממצב אותה בשורה הראשונה בתחום זה בעולם.

אולמרט הוסיף, כי ממשלת ישראל רואה חשיבות רבה בהמשך פיתוח תעשיית החלל בכלל ושיגור והפעלת לווייני תקשורת ישראלים.