חנות הצעצועים הידועה FAO שוורץ נמכרה לחברת השקעות מניו-יורק

ביום ו' נחתמה עסקה בשווי 20 מיליון דולר, לפיה אוניית הדגל של חברת FAO SCHWARZ, חנות הצעצועים הידועה במנהטן, וחנות אחות בלאס וגאס, יימכרו לחברת השקעות מניו יורק, ובכך יישמר השם האגדתי בתעשיית צעצועי הילדים.

FAO SCHWARZ, החברה האם שפירקה את אימפריית הצעצועים שלה בהליך פשיטת רגל, מסרה ביום ו' שהבעלים החדשים, חטיבה של חברת ההשקעות DE SHAW LAMINAR PORTFOLIOS, מתכוונים לשפץ את שתי החנויות ולפותחן בקיץ הקרוב. על פי תנאי העסקה, הרוכשים ימשיכו להשתמש בשם FAO SCHWARZ והם אף רוכשים את עסקי האינטרנט והקטלוג שלה.

חברת הצעצועים שוורץ הוקמה על ידי פרדריק אוגוסט אוטו שוורץ בבולטימור לפני 142 שנים. ב-1880 הוא העבירה לניו יורק וב-1931, בעיצומו של השפל הכלכלי הגדול, הוא הקים חנות באתר הראשון מני כמה בשדרה החמישית במנהטן. חנות הדגל בשדרה החמישית פינת רחוב 59 הייתה מרכז גדול לחלומות לילדים מכל הגילים, מלא בבובות, רכבות, וצעצועים מכל הסוגים.

לפני כעשור שנים, תקופה ארוכה לאחר שמשפחת שוורץ מכרה את החברה, FAO SCHWARZ פתחה במסע התרחבות במרכזי קניות רבים ברחבי ארה"ב שפגמה בשמה הטוב והיוקרתי של החברה, והציבה אותה בתחרות אבודה מראש נגד חניות צעצועים זולות (DISCOUNT STORE). החברה האם, שתפעלה 14 חנויות FAO SCHWARZ ואת רשתות רייט סטארט וזאני ברייני (ZANY BRAINY) הגישה בתחילת השנה בקשה להגנת החוק מפני פשיטת רגל. באפריל היא יצאה מהליך פשיטת הרגל ונראה היה שהיא מתאוששת, אולם החודש הגישה שוב בקשה לצ'פטר 11.

"הם הצילו את השם האגדי FAO SCHWARZ ושתי החנויות היוקרתיות", אמר כריס בירט, עורך כתב העת טוייס ריפורט. "מה שנשאר עדיין לעשות הוא להקים מחדש FAO SCHWARZ כך שתוכל להיות רווחית בתעשיית הצעצועים התחרותית כיום המושתתת על מחירים זולים. כדי להתקיים באווירה זו, הם חייבים להפוך לחנות המבוססת על קו מוצרים מיוחד ולקוחות נאמנים, בדיוק מה ש FAO SCHWARZ הייתה בעבר".

12 החנויות האחרות של FAO SCHWARZ ו-89 החנויות של זאני ברייני ייסגרו. ביום רביעי אישר שופט פדרלי לענייני פשיטות רגל את מכירת 34 חנויות רייט סטארט לחברה אחות של הנקוק פרק אסוסייטס, חברה פרטית עם משרדים בלוס אנג'לס.

FAO SCHWARZ לא מסרה פרטים אודות התחייבויות, אם בכלל, שעברו ביחד עם מכירת החברה, כך שלא ניתן להעריך את משמעות המחיר של 20 מיליון דולר.