השר לשעבר סלאח טריף הורשע בשוחד, מירמה והפרת אמונים

טריף הורשע בכך שנתן שוחד למנהל מינהל האוכלוסין במינהל הפנים לשעבר, רפי כהן, תמורת סיוע לידידו הפלשתיני, חוסני בדראן, לקבל אשרה של ישיבת קבע בישראל

נשיא בית משפט השלום בראשל"צ, יהודה פרגו, סגן הנשיא, חנוך סבר, והשופטת רות לורך, הרשיעו היום (ב`) את השר לשעבר סאלח טריף בעבירות של מתן שוחד ומירמה והפרת אמונים.

טריף הורשע בכך שנתן שוחד למנהל מינהל האוכלוסין במינהל הפנים לשעבר, רפי כהן, תמורת סיוע לידידו הפלשתיני, חוסני בדראן, לקבל אשרה של ישיבת קבע בישראל.

השופטים קיבלו את טענת התביעה, לפיה טריף נפגש עם כהן על אם הדרך, בכביש ת"א-ירושלים, בשעת ערב, ובמעמד זה מסר לו מעטפה ובה הכסף תמורת הסיוע. ההרשעה מתבססת בעיקרה על הודאתו של כהן, שמשפטו עדיין מתנהל בבית משפט השלום ברמלה.

טריף, לשעבר השר לענייני ערבים, הואשם בכך שפנה לכהן, עימו היה בקשרים אישיים, כדי שיסייע לו בעניין בדראן. טריף הואשם גם בהפרת אמונים, בכך שידע, כי בדראן נישא בנישואים פיקטיביים לאזרחית ישראלית, במטרה שהדבר יסייע לו בהשגת האזרחות.

טריף הכחיש שידע זאת, אך השופטים את טענת התביעה והרשיעו אותו במירמה והפרת אמונים. השופטים ציינו, כי פרט להודאתו של כהן, נמצאו חיזוקים למכביר לטענות התביעה.

טריף יוצג בידי עוה"ד יעקב ויינרוט ודפנה ויינברג. הטיעונים לעונש יהיו בחודש פברואר. בעקבות גזר הדין, תישקל האפשרות לערער.