ארגון מגמה ירוקה: להקים ועדת היגוי לאתר פי גלילות

לאחרונה הודיע שר הפנים, אברהם פורז, כי נושא הקמת ועדת החקירה לעניין גבולות רמת השרון נמצא בינתיים בהקפאה

מגמה ירוקה, ארגון סטודנטים למען איכות הסביבה, מקדם יוזמה חדשה להקמת ועדת היגוי לאתר פי גלילות, שתאגד את הגורמים המוסמכים להחליט בנושא.

במכתב ששלח פעיל הארגון, רועי מימרן, לשרי הפנים והתשתיות וראשי הערים ת"א ורמת השרון הוא כותב: "האתר שבין רמת אביב ג' לחוות הגז נשמר בצורתו הטבעית במשך עשרות שנים, אך קיימות לגביו תוכניות בנייה. יש להקים ועדה בהשתתפות הגורמים המחליטים, נציגי ציבור ונציגי הארגונים הירוקים, שתגבש תפיסה תכנונית לאתר בראייה כוללת".

כיום האחריות לאתר מתחלקת בין עיריות ת"א ורמת-השרון, ולטענת הארגון חסרה ראייה כוללת וכן התייחסות כוללת לשימור טבע ונוף באתר. "באתר זה צירוף ייחודי בגוש דן של האתר ההיסטורי מערות אפקה, צמחים מוגנים ונדירים ובעלי חיים, ביניהם ריכוז נדיר של דו חיים", ציין מימרן.

לאחרונה הודיע שר הפנים, אברהם פורז, כי נושא הקמת ועדת החקירה לעניין גבולות רמת השרון נמצא בינתיים בהקפאה. לדבריו, עיריית ת"א פנתה אליו בבקשה לצרף לתחומה את שטח פי גלילות, אולם הוא נתקל בהתנגדות עזה, ולכן החליט בינתיים לא להקים את ועדת החקירה.

המחלוקת בין שתי הרשויות מצויה על שולחן ועדות התכנון כבר זמן רב. הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ת"א אישרה לאחרונה תוכנית לאיזור גלילות דרום. השטחים הכלולים בתוכנית שייכים לת"א, והם נמצאים מצפון לשכונת רמת אביב ג' והם משתרעים על שטח של 295 דונם.