יורם שרעבי: תהליך ההבראה של דן מורכב ואינו נקי מטעויות - צריך סבלנות

"עד שמוניתי ליו"ר, דן התנהל בצורה שפסה מהעולם והובילה להתרסקות"

בראיון ראשון לעיתונות, מאז החליט דירקטוריון דן לשלול את סמכויותיו, בתחילת השבוע, אמר ל"גלובס" יו"ר חברת האוטובוסים דן, יורם שרעבי: "תהליך הבראה כה מורכב, כפי שעברה דן אחרי שהפכה לחברה, אינו נקי מטעויות.

"אני מבקש מהאנשים להתאזר בסבלנות, להעריך את מה שהשגנו, ולהביט בתקווה לעתיד, כאשר העתיד כולל השתתפות וזכייה במכרזים לתחבורה ציבורית, וכן שותפות בקבוצה מובילה וחזקה המתמודדת במכרז הרכבת הקלה בת"א. אנחנו גם ניכנס לתחום מוניות השירות בכל הארץ".

לדברי שרעבי, "קואופרטיב דן התנהל עד שמוניתי ליו"ר בצורה שפסה מן העולם. הקואופרטיב היה בדרך להתרסקות כלכלית, ולא היה ערוך להתמודד עם השינויים המתרחשים בענף התחבורה הציבורית. דן סבלה מתדמית ירודה ומיושנת, עודפים כבדים של כוח אדם ומערכות ניהוליות מסורבלות".

לדברי שרעבי, קיימת כוונה להנפיק את חברת דן בבורסה. "כאן אני רוצה להדגיש ולהבהיר, כי בכל מקרה השליטה בחברה תישאר בידי החברים אשר נשאו בנטל ההבראה, וגם כיום תורמים את חלקם בפעילות יומיומית. יש לזכור, כי למהלך ההנפקה יש יתרונות ניהוליים רבים, והעיקריים שבהם הם יצירת שקיפות ופתיחות במערכות החברה, ואימוץ נוהלי דיווח והתנהלות של חברות ציבוריות.

"אמת, בתקופה האחרונה מופנים כלפי לא מעט חיצי ביקורת, חלקם אפילו מוצדקים. אני ער לכך, ואעשה כל מאמץ כדי להצדיק את אמון הציבור שאותו אני משרת ואמשיך לשרת בנאמנות", אמר שרעבי.

לדברי שרעבי, "ישנם כוחות השואפים להחזיר את הגלגל אחורה. זה טבעי בכל מהפכה שמתרחשת, וזה גם המצב בדן. קל ביותר להפוך את הדברים לממד אישי, אך אין לי ספק כי הציבור ידע לעשות את ההבחנות, להתעלות ולראות קודם כל את הדרך".

דירקטוריון דן אמור להתכנס בשבוע הבא ולדון בהצעה של האופוזיציה בדירקטוריון להדיח את שרעבי מתפקידו, אחרי שכאמור השבוע נשללו סמכויותיו.